بورسبورس اوراق

«کدما» و راه اندازی دوباره یک معدن/ «فن آوا» در مانقصه سازمان هواشناسی برنده شد

پس از دو روز رشد کم رمق شاخص‌های بورس و فرابورس، امروز به تعداد توقف‌ها و بازگشایی‌ها افزوده شد به در این روز تنها ۹ نماد متوقف و هفت نماد بازگشایی شدند، همچنین دو نماد«بفجر» و «مبین» نیز به علت لزوم بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران امروز یک هزار و ۴۷ واحد رشد کرد تا مجددا بتواند خود را در کانال ۱۶۲ هزار واحد تثبیت کند. طی این روز و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۹ نماد متوقف، دونماد تعلیق و هفت نماد بازگشایی شدند که از این میان نمادهای  شرکت های بین المللی محصولات پارس (شپارس) به منظور برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه، تصویب صورت های مالی و عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی بود. در این روز همچنین دو نماد بورسی و سه نماد فرابورسی به علت لزوم شفاف سازی متوقف شدند. در این روز «کدما» به دلیل از سرگیری فعالیت معدن سرب دونا ملزم به ارائه اطلاعات شد، «تشتاد» از تمدید دو قرار داد با ساپکو و نیرو محرکه پرده برداشت و «فن آوا» در خصوص جزئیات مناقصه‌ای که در آن برنده شد به ارائه توضیحات پرداخت. همچنین دو نماد«بفجر» و «مبین» نیز به علت لزوم بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شدند.

«کدما» و راه اندازی مجدد یک معدن: نماد معاملات (کدما) متعلق به شرکت معدنی دماوند به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص راه اندزی مجدد معدن، متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که معدن سرب دونا که ۸۳ درصد از درآمد عملیاتی سال گذشته را حاصل کرده بود مجدداً شروع به کار کرده و شرکت امیدوار است تا بتواند تا بودجه اعلام شده را تا پایان سال محقق کند.

«تشتاد» و قرار دادهای تمدید شده: نماد معاملاتی شرکت صنایع تولیدی اشتاد ایران (تشتاد) با توجه به لزوم ارائه توضیحات در خصوص تمدید قرارداد تولید دیسک ترمز و پیلت فولادی گیربکس، متوقف شد. بنا بر آنچه که شرکت در سایت کدال منتشر کرده است قرارداد تمدید شده مربوط به تولید دیسک ترمز چرخ جلو خام مربوط به ساپکو و تولید پیلت فولادی گیربکس مربوط به شرکت صنعتی نیرومحرکه بوده است.

«غگل» و واگذاری سهام: دیگر نماد معاملاتی متوقف شده طی روز جاری متعلق به شرکت گلوکوزان (غگل) بود. این شرکت به دلیل انتقال مالکیت سهام شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا به شرکت توسعه صنعتی غذایی زر متوقف شده بود. براین اساس شرکت اعلام کرده است که ۵۱.۱۳ درصد از سهام شرکت یاد شده را به مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان به شرکت نامبرده واگذار کرده است.

«افرا» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت افرانت با توجه به عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده و لزوم شفاف سازی در این خصوص متوقف شد. این شرکت که به منظور فروش ساختمان نوساز اداری واقع در خیابان سهروردی شمالی، هویزه غربی به متراژ حدود ۱۷۰۰ متر مربع زیربنای مفید اقدام به برگزاری مزایده کرده بود اعلام کرده است که به دلیل عدم دریافت پیشنهاد قابل قبول با توجه به مصوبه هیات مدیره برای فروش ساختمان مورد مزایده، مقرر شد با توجه به مجوز اعطا شده از طرف هیات مدیره به مدیرعامل، جهت فروش از طریق مذاکره اقدام و نتیجه حداکثر تا ۱۵ بهمن ماه به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام شود.

«فن آوا» پیروز در مزایده: نماد معاملاتی شرکت گروه فن آوا که با همین نام در فرابورس معامله می‌شود امروز متوقف شد تا در خصوص چندو چون پیروزی در مناقصه سازمان هواشناسی کشور به ارائه توضیحات بپردازد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که برنده مناقصه “توسعه، ارتقاء و پشتیبانی سیستم های نوین سازی MESSIR SYSTEMS ” شده است. مبلغ مناقصه یاد شده ۷۲۹ میلیارد تومان است که با توجه به اینکه این پروژه سه ساله می باشد اثر سود و زیانی این پروژه در انتهای پروژه قابل برآورد خواهد بود.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا