بورسبورس کالا

افزایش ۵۰ تومانی هزینه روزانه نگهداری سکه در بورس کالا

هزینه روزانه نگهداری سکه طلا در تمامی خزانه‌های پذیرش شده بورس برای معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلا (بانک رفاه، بانک صادارت و بانک سامان)، به ازای هر قطعه سکه به ۷۰ تومان افزایش یافته است؛ این در حالی است که این هزینه ۲۰ تومان بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا طی اطلاعیه ای از تغییر هزینه روزانه نگهداری سکه طلا در معاملات گواهی سپرده کالایی خبر داد.

براساس این اطلاعیه، هزینه روزانه نگهداری سکه طلا در تمامی خزانه‌های پذیرش شده بورس برای معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلا (بانک رفاه، بانک صادارت و بانک سامان)، به ازای هر قطعه سکه به ۷۰ تومان افزایش یافته است.

گفتنی است، پیش از این هزینه روزانه نگهداری سکه طلا در تمامی خزانه‌های پذیرش شده بورس برای معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلا (بانک رفاه، بانک صادارت و بانک سامان) اعلام شده در شهریور سال جاری، به ازای هر قطعه سکه ۲۰ تومان بود که اکنون با ۵۰ تومان افزایش به ۷۰ تومان رسیده است.

در این راستا، اطلاعات مربوط به خزانه‌های سکه طلای پذیرش شده در بورس کالا در قسمت انبارها، فهرست انبارهای پذیرش شده سکه در سایت بورس کالا برای عموم قابل مشاهده است. گفتنی است گواهی سپرده کالایی سکه طلا ارزشی مانند معاملات نقدی سکه دارد، همچنین امکان ارسال سفارش خرید و فروش روی این گواهی بر روی سامانه های معاملاتی آنلاین وجود دارد.

شایان ذکر است، معامله‌گران بازار سهام که معاملات خود را به‌ صورت برخط انجام می‌دهند، می‌توانند نسبت به ثبت سفارش معاملات نقدی سکه در سامانه معاملات برخط سهام اقدام کنند، همچنین می‎توانند در صورت تمایل به تحویل، سکه خود را از پردیس خزانه بانک رفاه دریافت کنند. در این خصوص برای تحویل سکه به انبار یا دریافت سکه از انبار، حضور شخص خریدار یا نماینده قانونی وی (با مدارک شناسایی و وکالت‌نامه) الزامی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا