ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ویدیو/ رونمایی از شاهکار جدید تلویزیون ال جی با قابلیت رول شدن

چند وقتی است جزئیاتی راجع به تلویزیون رول شونده ال جی منتشر می‌‌شود. بالاخره ال جی در جریان نمایشگاه CES2019 از تلویزیون رول شونده ۶۵ اینچی خود رونمایی کرده است. این تلویزیون به سری سیگنچر تعلق دارد و در نگاه اول شبیه به تلویزیون‌های اولد معمولی است اما این قابلیت در آن تعبیه شده که با فشردن یک کلید، آرام رول شده و داخل یک محفظه‌ آلومینیومی‌ قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حال سوال اینجاست که کدامیک‌ از کاربر‌ها حاضرند هزینه‌ی سنگین خرید تلویزیون اولد سری R را متحمل شوند و چنین تکنولوژی را به خانه‌ی خود اضافه کنند. با توجه به ماهیت محصولات سری سیگنچر به نظر می‌رسد ال جی سعی دارد مخاطبین خاص خود را برای این تلویزیون‌های پیدا کند و شاید فعلاً هدفی برای استفاده از این فناوری برای تلویزیون‌های معمولی نداشته باشد.

در پایه‌ی تلویزیون اولد سری R یک سیستم بلندگوی دالبی ۱۰۰ واتی تعبیه شده و در قسمت بالایی صفحه نمایش، هیچ اسپیکری به چشم نمی‌خورد اما در همین سیستم بلندگو، تکنولوژی صدای فراگیر مجازی تعبیه شده که  با توجه به دموی‌ منتشر شده از این تلویزیون می‌تواند تجربه‌ی مطلوبی برای کاربر فراهم کند.

ویژگی دیگری برای این تلویزیون به نام line mode (حالت خطی) برای این گجت در نظر گرفته شده و بدین شکل قسمت کوچکی از آن رول نمی‌شود و بیرون محفظه‌ی آلومینیومی قرار می‌گیرد. در این حالت، کاربر می‌تواند موسیقی پخش کند، آلبوم عکس خانوادگی را مرور کند یا الگوهای دیجیتالی مختلف و ساعت را مشاهد نماید.

شرکت سازنده‌ی این تلویزیون مدعی شده که سیستم تعبیه شده برای این تلویزیون‌ها قادر است ۵۰ هزار مرتبه بدون مشکل، صفحه نمایشش را رول کند و مشخص نیست پس از آن چه اتفاقی برای این گجت‌ها خواهد افتاد. این تلویزیون‌ها از لحاظ کیفیت با صفحه نمایش‌های اولد ۴k برابری می‌کنند و قادرند ۱۲۰ فریم را در هر ثانیه نمایش دهند.

از قابلیت‌های ویژه دیگر تلویزیون اولد سری R می‌توان به تعبیه شدن آخرین نسخه‌ی سیستم عامل WebOS، دستیار هوشمند آلکسا و پشتیبانی از AirPlay 2 اپل اشاره کرد. تلویزیون رول شونده اولد سری R ال جی قرار است در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شود اما هنوز قیمت مشخصی برایش اعلام نشده است.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا