بانکبانک و بیمه

سیاست های محوری بانک ملی

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در بازدید از شعبه مرکزی این بانک، بر افزایش سودآوری و جذب منابع شعب به ویژه شعب مستقل تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، امروز برات کریمی و ناصر شاهباز از اعضای هیات مدیره بانک به شعبه مرکزی رفته و ضمن گفت و گوی صمیمانه با مدیران و کارکنان شعبه، از بخش های مختلف آن نیز بازدید کردند.

همچنین در جریان این بازدید برات کریمی در نشست با مدیران شعب مستقل بانک با تاکید بر اینکه این شعب در سود و زیان بانک بسیار اثرگذار هستند، گفت: در مقطعی از زمان چهار شعبه مستقل بانک حدود ۳۵ درصد از میزان سودآوری و درآمدزایی را به خود اختصاص داده بودند و از این رو این شعب بسیار بااهمیت می باشند.
وی تصریح کرد: اکنون ۱۱ شعبه مستقل در بانک فعال است که با توجه به بالا بودن ظرفیت برخی شعب ممتاز، احتمال تبدیل این شعب به شعب مستقل نیز وجود دارد.
معاون شعب بانک با تاکید بر اینکه شعب مستقل می توانند نقش بانکداری شرکتی را ایفا کنند، اظهار کرد: بانک ملی ایران سال های سال است که به بانکداری شرکتی ورود کرده و درواقع همان شعب مستقل هستند و می توانند در بخش اعتبارات ریالی و ارزی و افزایش سودآوری بانک نقش اثرگذاری را ایفا کنند.
کریمی خاطر نشان کرد: باید درآمدها با مصارف و هزینه ها همخوانی داشته باشد و از این رو می طلبد تا همه در جهت افزایش درآمد و سودآوری و اعتلای نام بانک ملی ایران گام برداریم.
ناصر شاهباز دیگر عضو هیات مدیره بانک نیز در این نشست با تاکید بر اینکه همکاران با مدیریت صحیح هزینه ها و درآمدها می توانند بانک را در رسیدن به اهداف یاری کنند، گفت: افزایش سود آوری مهم ترین سیاست مالی بانک است و مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اهمیت توجه مسئولان واحدها به مقوله سود و زیان تصریح کرد: همکاران باید به افزایش درآمدهای کارمزدی، افزایش نرخ موثر تسهیلات و کاهش میزان مطالبات معوق به عنوان عواملی مهم در این راستا توجه ویژه داشته باشند.
معاون مالی بانک ادامه داد: همچنین تبدیل دارایی های غیر مولد و راکد به مولد از جمله سیاست های محوری بانک ملی ایران است.
شاهباز  تاکید کرد: مدیریت هزینه و انضباط مالی در افزایش یا کاهش منابع بانکی تاثیر بسزایی دارد و باید در این راستا علاوه بر برنامه ریزی های بلند مدت، برنامه ریزی کوتاه مدت نیز صورت گیرد.‌
در پایان این نشست، روسای شعب مستقل بانک ضمن ارایه گزارشی از عملکرد شعب، به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا