بین الملل

رشد سهام آسیایی با امید به توافق تجاری چین و آمریکا

معاملات امروز، سه‌شنبه بازارهای آسیایی به امید نزدیک شدن آمریکا و چین به یک توافق تجاری با رشد اکثر سهام همراه شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، به امید نزدیک شدن آمریکا و چین به یک توافق تجاری و این که فدرال‌رزرو در صورت کند شدن بیشتر اقتصاد، افزایش نرخ بهره خود را متوقف کند، اکثر سهام آسیایی بالا رفتند.

نیکی ژاپن بیش از ۱ درصد رشد کرد، درصورتی که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، بدون سهام ژاپن، تنها ۰.۱ درصد رشد کرد. افت سی‌اس‌آی۳۰۰ چین و سهام تایوان، این شاخص را پایین کشید.

در معاملات دوشنبه شب وال‌استریت، اس‌اندپی۵۰۰ توانست به دنبال جهش ۳.۴ درصدی روز جمعه، ۰.۷ درصد رشد کند. سهام آمازون و نتفلیکس پیشتاز این سود بودند.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۰ درصد افت کرد. سهام سامسونگ الکترونیکس، سنگین‌وزن صنعت کره، پس از این که درآمدهای ربع چهارم این شرکت کمتر از انتظار بود، افت کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا افت‌های اولیه خود را جبران کرد تا به رشدی ۰.۷ درصدی دست پیدا کند.

سهام کامپوزیت شانگهای ۰.۲ درصد افت کرد درحالی‌که شن‌زن بدون تغییر باقی ماند. اما هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۷ درصد رشد کرد.

امروز دومین روز مذاکرات چین و آمریکا انجام خواهد شد.

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، دوشنبه شب گفت: چین خواهان حل اختلافات تجاری خود با ایالات‌متحده بر اساس شرایط برابر است.

وزیر تجارت آمریکا، ویلبور راس، به سی‌ان‌بی‌سی گفت: تعرفه‌های آمریکا بر اقتصاد چین و توانایی این کشور برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از ناآرامی اجتماعی، فشار وارد کرده است.

در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن، در نرخ ۱۰۸.۷۸، درجا زد. یورو ۰.۲ درصد تضعیف شد و به نرخ برابری ۱.۱۴۵۰ رسید. پوند هم ۰.۱ درصد افت کرد و در نرخ برابری ۱.۲۷۶۹، معامله شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا