خودروصنعت، معدن، تجارت

فراخوان ایران خودرو برای داخلی سازی ۱۱۰۰ قطعه

معاون ساپکو خبر داد:

معاون طراحی، مهندسی و ساخت شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) گفت: در تولید بیش از پنج هزار قطعه برای پنج گروه خودرویی پژو۴۰۵، دنا و دنا پلاس، پژو۲۰۶ و پژو۲۰۷، سمند و رانا به خودکفایی رسیده ایم اما باید در ساخت ۱۱۰۰ قطعه اصلی از دیگران کمک بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از ایرنا، «منصور منصوری بیرجندی» در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران گفت: در این دوره از نمایشگاه، توانمندی های داخلی سازی قطعات از سوی ایران خودرو را در معرض دید عموم قرار دادیم، همچنین فضایی را برای فراخوان عمومی در نظر گرفتیم تا آن دسته از قطعاتی را که توان ساخت آنها وجود ندارد به سرمایه گذاران معرفی کنیم.
وی گفت: از شرکت های دانش بنیان، متخصصان و سرمایه گذاران دعوت می شود در داخلی سازی و خودکفایی این قطعات به یاری ایران خودرو بشتابند.

تولید پژو ۳۰۱ بدون حضور خارجی ها
معاون ساپکو یادآور شد: پس از برجام تولید خودرو پژو ۲۰۰۸ در کشور آغاز و در نهایت این خودرو وارد بازار شد. اکنون خودرو پژو ۳۰۱ یکی از پروژه های مهم ایران خودروست که مقرر شده بدون حضور شرکت پژو در کشور تولید شود.
منصوری گفت: پژو ۳۰۱ از ۱۲۰۰ قطعه تشکیل شده که تاکنون ۶۰۰ قطعه آن داخلی سازی شده است و برای داخلی سازی بقیه آنها برنامه داریم.
«همانطور که اوایل دهه ۹۰ در دوره نخست تحریم ها توانستیم پژو ۲۰۶ را خودمان تولید کنیم و در مورد پژو ۲۰۷ و دنا پلاس نیز به این موفقیت رسیدیم، و در تلاشیم تا پایان سال ۹۸ پژو ۳۰۱ را بدون همکاری شرکت های خارجی به تولید انبوه برسانیم».
این مسئول ادامه داد: اکنون بیش از ۸۰ درصد موتور پژو ۳۰۱ و افزون بر ۹۰ درصد بدنه آن داخلی سازی شده است و موفق به ارتقای گیربکس دستی آن شده ایم.
وی تصریح کرد: پژو ۳۰۱ به طور حتم استانداردهای ۸۵ گانه سازمان ملی استاندارد ایران را پاس می کند؛ زیرا مطابق استانداردهای روز وارد کشور شده است.
با اجرای برجام مقرر بود خودرو پژو ۳۰۱ به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای ۵۰ درصد تولید شود.
 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا