امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

طرح پرورش ماهی خاویاری برای ۱۵ استان در حال‌توسعه است

سمنان – رئیس شیلات ایران بابیان اینکه طرح پرورش ماهی خاویاری در ۱۵ استان کشور درحال‌توسعه است، گفت: برای سال جاری تولید پنج‌تن ماهی خاویاری پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن صالحی پیش از ظهر سه‌شنبه در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه اولین مرکز تکثیر ماهی تیلاپیا در استان سمنان به میزبانی استانداری در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه طرح پرورش ماهی خاویاری در ۱۵ استان کشور درحال‌توسعه است، ابراز داشت: با توجه به اقتصادی بودن و صادراتی بودن این نوع محصول آبزی استان سمنان نیز می‌تواند در طرح توسعه و پرورش ماهی خاویاری گام‌های خوبی بردارد.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون پرورش ماهی خاویاری در ۱۱۶ مزرعه سطح کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: برآوردها حاکی از آن دارد که برای سال جاری پنج‌تن ماهی خاویاری در ایران تولیدشده و به مصرف داخلی و صادرات برسد.

رئیس سازمان شیلات ایران بابیان اینکه یکی از طرح‌های شیلات پرورش ماهی در دریا است، ابراز داشت: با مطالعات انجام‌شده برای اجرای این طرح‌ها می‌توان یک‌میلیون تن ماهی را در قفس‌های دریایی تولید کرد.

صالحی بابیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار تن ماهی در قفس‌های دریایی تولید شد، تصریح کرد: هدف‌گذاری امسال شیلات برای تولید این نوع ماهی ۳۰ هزار تن است که این روش تولید در شیلات کشور پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه بالغ‌بر ۱۳۷ هزار تن از محصولات آبزی ایران به کشورهای مختلف ازجمله آسیای جنوب شرقی، کشورهای حوزه اوراسیا، اروپا و حوزه خلیج‌فارس صادرشده است، اضافه کرد: ارزش صادرات این محصولات ۵۰۷ میلیون دلار برآورد می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد

وی اضافه کرد: در شیلات تنها به مقوله پرورش ماهی توجه نمی‌شود بلکه تولید میگو نیز در دستور کار است که بر این اساس از تولید ۱۰ هزار تن سال ۹۱ امسال بالغ‌بر ۴۰ هزار تن میگو در کشور تولید و به کشورهای هدف صادرشده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا