بانکبانک و بیمهصوت

حذف صفر از پول ملی نیاز به کار کارشناسی بیشتر

یک کارشناس اقتصادی گفت: حذف صفر از پول ملی نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جعفر قادری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: کارشناسان و مسئولان امر باید با تمرکز بیشترتمامی زوایا و ابعاد طرح مزبور را بررسی تا در آینده تبعاتی برای کشور به همراه نداشته باشد.
وی همچنین اظهارداشت: کشورهای دنیا یک واحد رسمی پول دارند که این واحد خود اجزایی دارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه واحد رسمی پول ایران برخلاف سایر ممالک جهان فاقد اجزا بوده بنابراین باید این نقیصه برطرف شود.

وی در ادامه افزود: حذف صفر از پول ملی از نظر روانی و دیگر هزینه ها می تواند تاثیر گذار باشد حال سئوال اینجاست با توجه به بالا بودن نرخ تورم، کاهش ارزش پول ملی و همینطور روند نزولی قدرت خرید پولی ملی آیا زمان برای چنین اصلاحی مناسب است؟

همچنین بخوانید

قادری بیان داشت: تمامی کارشناسان و صاحب نظران بر روی این موضوع اتفاق نظر دارند که حذف صفر از پول ملی باید در شرایطی اجرا شود که نرخ تورم خیلی کم باشد.

وی اضافه کرد: نرخ تورم در حال حاضر بالای ۲۰ درصد و تا پایان سال این نرخ (تورم سالیانه) از مرز ۳۰ درصد نیز عبور خواهد کرد.

وی به رادیو اقتصاد یادآور شد: تنها با حذف صفر از پول ملی مشکلی از اقتصاد و جامعه رفع نخواهد کرد بلکه همزمان باید واحد و اجزای واحد پول کشور اصلاح شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا