بین المللطلا و ارز

هند ۷۶۲تن طلا وارد کرد

واردات طلا توسط هند ۲۰ درصد در سال میلادی گذشته کاهش یافت و به ۷۶۲ تن رسید.

به گزارش بلومبرگ، واردات طلا توسط هند ۲۰ درصد در سال میلادی گذشته کاهش یافت، چون قیمت داخلی بالا خریداران را در دومین کشور مصرف کننده بزرگ طلا ترسانده بود. موجودی فروشگاه های محلی هم بالا رفته بود که نشان دهنده کاهش تقاضای جهانی است .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، خرید خارجی طلای هند به ۷۶۲ تن در ۲۰۱۸ کاهش یافت یعنی یک سقوط ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن. این دومین واردات پایین طلا به این کشور در این دهه بود. در دسامبر واردات طلا ۲۳ درصد کاهش یافت و به ۶۰ تن رسید .
تقاضا برای طلا که تقریبا تمام آن وارد می شود، با کاهش ارزش روپیه و در نتیجه گرانتر شدن این فلز در بازار کاهش پیدا کرده است. کاهش نقدینگی و اقدامات دولت برای کاستن از میزان مصرف، این سقوط در تقاضا را شدیدتر کرده است. از نظر دلار ، طلا از ماه اوت که سرمایه‌گذاران جهانی به دنبال حفاظت از خود در برابر بی ثباتی بازار سهام، ریسکهای رشد کند اقتصادی و احتمال افزایش کمتر نرخ بهره آمریکا هستند، بهبود یافته است .
گناناسکار تیاکاراجان، یک مدیر در خدمات مدیریت ریسک کامترندز با اشاره به مصرف هندیها گفت:« با توجه به تقاضا،  این روند ضعیف شده است».
ولی ممکن است نیمه اول ۲۰۱۹ به نفع طلا متفاوت باشد. انتظار می رود با افزایش خریدها برای سرمایه گذاری، تقاضا تا ۲۰ درصد بالا برود.
سال گذشته نرخ شاخص طلا به روپیه در بمبئی حدود ۸ درصد بالا رفت. این سومین سال افزایش قیمت به خاطر ضعیف شدن ارز داخلی بود. در همین مدت طلا در خارج از هند به دلار ۲ درصد پایین‌تر آمده است .

همچنین بخوانید

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا