صنعتصنعت، معدن، تجارت

بومی سازی ۸۰ درصد نیاز صنعت فولاد در داخل

رئیس برنامه ریزی و بومی سازی فولاد مبارکه گفت: هم اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد از نیازمندی های صنعت فولاد کشور درداخل بومی سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصیب فروغی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقصاد افزود: درصد محدودی از اقلام به دلیل نبود تکنولوژی در داخل یا عدم صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاری بومی سازی نشده است.

وی همچنین اظهارداشت: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد نیز با تامین همین هدف یعنی توسعه نیازهای بومی سازی در حوزه زنجیره تولیدکنندگان فولاد در حال برگزاری است.

رئیس برنامه ریزی و بومی سازی فولاد مبارکه گفت: قرار بر اینکه در نمایشگاه مزبور اقداماتی در راستای شناسایی، جذب و حمایت از سازندگان با رویکرد جدید انجام شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه در زمینه تامین داخل یا بومی سازی اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد اقدامات زیادی بوسیله کارشناسان و سازندگان داخلی صورت گرفته و دستاوردهای مناسبی هم به همراه داشته است.

فروغی بیان داشت: صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر در بحث اشتغال افزایی، توسعه و رشد صنعتی و اقتصادی و بسیای موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است از اینرو ضرورت ایجاب می کند با توجه به اهمیت موضوع و همینطور تحریم ها و محدودیت های بین المللی توجه به تقویت عمق ساخت داخل و بومی سازی اقلام و تجهیزات مورد نیاز این صنعت بیش از گذشته مورد نظر قرار گیرد.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: سطح بومی سازی اقلام مورد نیاز صنعت فولاد کشور با توجه به رویکرد جدید و همینطور حمایت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته به مدد شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها، نخبگان و سازندگان داخلی ارتقا پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا