امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

احیای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری آزمون سخت نمایندگان خوزستان است

اهواز-رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: در صورت عدم تخصیص اعتبار به فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، بخش کشاورزی خوزستان با خسارتی غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.

همچنین بخوانید

مسعود اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه دولت در لایحه بودجه، رقمی برای اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ندیده است؛ در حالی که این طرح با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و همچنین مصوبه سال گذشته هیات وزیران جزء حقوق مسلم مردم و کشاورزان خوزستان است.

وی افزود: در صورتی که نمایندگان خوزستان نتوانند در قانون بودجه منابع مالی فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را اعمال کنند، این طرح عملا راکد و علاوه بر از بین رفتن ۹ هزار شغل مستقیم، بخش کشاورزی خوزستان نیز با خسارت‌هایی غیرقابل جبران مواجه خواهد شد.

اسدی بیان کرد: نمایندگان خوزستان در معرض آزمونی عملی برای نشان دادن توانمندی و لیاقت خود در انجام وظایف نمایندگی قرار دارند و در صورتی که نتوانند این حق مسلم مردم خوزستان را احیا کنند با انتقادهای سخت و تندی روبرو خواهند شد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: باید در بودجه امسال توسط نمایندگان خوزستان به دولت اجازه داده شود تا در راستای اجرای فاز ۲ احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام از منابع صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار به وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سه نماینده از نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق حضور دارند، با اقدام این سه نماینده و اجماع نمایندگان، این امر به راحتی میسر است.

اسدی افزود: نمایندگان برخی استان ها با اعمال فشار، خواسته های غیرمنطقی و غیرعلمی خود را به بودجه تحمیل کرده اند آنگاه اگر نمایندگان مردم خوزستان نتوانند حقوق مسلم، قانونی و از پیش تعیین شده خوزستان را محقق نمایند برای مردم امری غیرقابل قبول خواهد بود.

وی در پایان از نمایندگان مجلس خواست موضوع احیای بودجه فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را جزو اولین خواسته های خود در لایحه بودجه، وارد و آن را مصوب کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا