صنعت، معدن، تجارتمعدن

بهره برداری کامل بخش سولفوره زیرزمینی انگوران در ابتدای سال ۹۸

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: بخش سولفوره زیرزمینی انگوران در ابتدای سال ۹۸ به طور کامل بهره برداری می شود.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امید فلاح با بیان این مطلب اظهار داشت: اکنون مراحل پایانی تجهیز بخش زیرزمینی انگوران انجام می شود که با بهره برداری کامل از آن، سالانه ۱۲۰ هزار تن ماده معدنی از این بخش تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی کامل بخش سولفوره زیرمینی، حدود ۳۲۰ نفر به کار مشغول خواهند شد. مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان اینکه میزان تولید بخش روباز این معدن طی ۹ ماهه امسال، ۳ درصد رشد یافت، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر، بیش از ۸۳۵ هزار تن ماده معدنی تولید شد. برنامه تولید برای مدت یاد شده، حدود ۸۱۰ هزار درنظر گرفته شده بود.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، رکورد جدید تولید ماده معدنی در این مجتمع ثبت شود و همانند سال ۹۳ بیش از یک میلیون تن ماده معدنی سرب و روی استخراج و تحویل واحدهای فرآوری شود. فلاح تصریح کرد: در بخش فروش و ارسال ماده معدنی نیز تا پایان آذر ۹۷ بیش از ۵۶۷ هزار تن ماده معدنی به شرکت های خریدار خاک طبق سهمیه بندی ارسال شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آذر، همزمان با تجهیز کارگاه، حدود ۴۵ هزار تن ماده معدنی در این بخش استخراج و حدود ۳۸ هزار تن نیز به فروش رسید.

مجتمع سرب و روی انگوران واقع در شهرستان دندی و در ۱۳۵ کیلومتری غرب شهر زنجان واقع شده‌ است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا