امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مشکلی در تامین نهاده های دامی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: مشکلی در تامین نهاده های دامی مانند کنجاله سویا، ذرت و جو در بازار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید ورناصری در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: جو، کنجاله سویا و ذرت در بندر و انبارهای استان ها به اندازه کافی وجود دارد و مرغداران و دامداران می توانند با مراجعه به شرکت های پشتیبانی امور دام محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مصوب دریافت کنند.

وی با بیان اینکه عرضه نهاده های دامی مدنظر از چند روز گذشته آغاز شده است، اظهارداشت: این نهاده ها از ابتدای امسال با روند مناسب و شرایط قیمتی مطلوبی عرضه شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: طی این چند روز برخی از وارکنندگان برای انتقال منابع مالی خود با مشکل روبرو شدند که با پیگیری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، دولتمردان و مسئولان شرکت های واردکننده نسبت به رفع این مشکل اقدام شد.

وی افزود: تحویل کالا به متقاضیانی که از قبل هزینه نهاده های دامی خود را پرداخت کرده بودند با تاخیر در انتقال منابع مالی از سوی وارکنندگان دچار وقفه شد و به همین دلیل شرکت پشتیبانی امور دام کشور به بازار ورود پیدا کرد تا ذرت، جو و کنجاله سویا مورد نیاز تمامی تولیدکنندگان مرغ و دامداران با قیمت های مصوب تامین شود.

ورناصری با اعلام اینکه قیمت های مصوب کنجاله سویا، ذرت، و جو به ترتیب در بندر دو هزار ۳۰۰ تومان، یک هزار و ۲۰۰ تومان و یک هزار و ۲۵۰ تومان است، اظهارداشت: تمامی واردکنندگان امروز با اعلام قیمت، فروش خود را در کنار شرکت پشتیبانی امور دام آغاز کرده اند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: هر تولیدکننده ای که در زمینه تامین اقلام مدنظر با مشکل روبرو شده می تواند به این شرکت مراجعه تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

وی همچنین گفت: ثبات در بازار طی ۱۰ ماهه گذشته با انجام تمهیداتی حکمفرما شده و در این راستا ۲۵ تا ۳۰ درصد میزان واردات امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

ورناصری ضمن اشاره به اینکه با اتخاذ تدابیری در صورت وجود مشکل، دولت برای تامین تا نیاز تولیدکنندگان در بازار وارد می شود، افزود: دولت برای شرایط خاص نسبت به تامین ذخایر استراتژیک در انبارهای سراسر کشور و مبادی ورودی اقدام کرده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه برخی از مشکلات ناشی از تعامل میان برخی تولیدکنندگان با واردکنندگان است، یادآورشد: تاخیر در تحویل کالا از سوی واردکنندگان به فروشندگانی که هزینه کالا را پرداخت کرده اند از حیطه اختیارات شرکت پشتیبانی امور دام خارج است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا