بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سومین مراسم سالانه اهدای نشان امین‌الضرب با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد / بنیان‌گذاران دیجی‌کالا و آپارات نشان امین‌الضرب گرفتند

 

مراسم اعطای تندیس، لوح و نشان امین‌الضرب برای سومین سال متوالی از سوی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این مراسم، ده کارآفرین و نوآفرین برتر کشور معرفی شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  این فستیوال اقتصادی، فرصتی را هم فراهم آورد که رئیس اتاق بازرگانی تهران تصویر کلی اقتصاد و فضای کسب‌وکار برای فعالان اقتصادی کشور را ترسیم کند و به بیان مهم‌ترین دغدغه‌های آنها بپردازد. او با طرح این سوال که کدام بخش خصوصی با ریشه و غیررانتی را می‌توان در فهرست مفسدان پیدا کرد، از نگاه یک‌سویه دولت و سیاست‌گذاران به بخش خصوصی و کارآفرینان انتقاد کرد.

همچنین بخوانید

رئیس اتاق تهران ریشه نگاه غلط به کارآفرینان و فعالان اقتصادی در جامعه را محصول رویکرد دستگاه‌های تبلیغاتی دانست که به شکل یک‌سویه تصویر نادرستی از کارآفرینان ارائه می‌دهند و همه آنها را ناصالح قلمداد می‌کنند. به گفته خوانساری وجود چنین نگاهی باعث شده، نمادهای اراده ملی به درستی شناخته نشوند و نسل جوان نتواند از تجربه نسل‌های گذشته به‌عنوان الگوهایی مناسب بهره‌مند شود.

اما اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری مهمان ویژه سومین دوره مراسم امین‌الضرب بود. او محوریت صحبت‌های خود را به بیان مطالباتی از کارآفرینان و مسوولان سیاسی اختصاص داد. معاون اول رئیس‌جمهوری شرایط فعلی کشور را به زمستانی سخت تشبیه کرد؛ اما درعین‌حال گفت به دلیل آنکه تحریم‌های اعمال‌شده از سوی آمریکا از هیچ پشتوانه و منطقی برخوردار نیست، این دوره سخت کوتاه خواهد بود.

به گفته او در شرایطی که بخشی از مردم در فشارهای اقتصادی قرار دارند، باید به داد مردم و کارآفرینان برسیم اما در این شرایط عده‌ای به جای همدردی و کمک همچنان به دنبال خارج کردن رقیب خود از صحنه هستند.

جهانگیری در بیان مطالبه دوم خود از کارآفرینان، تامین نیازهای ارزی کشور را مورد تاکید قرار داد. او تصریح کرد که از گلایه‌های صادراتی فعالان اقتصادی آگاه است و حاضر است ساعت‌ها جلسه برای حل مشکلات با صادرکنندگان برگزار کند، اما نباید این انتقادات باعث شود که صادرات از اولویت خارج شود.

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در سومین مراسم اهدای نشان کارآفرینی امین‌الضرب عنوان کرد: «امیدوارم این مراسم طی ادوار آینده و با همراهی بیشتر جامعه اقتصادی کشور به یادگار ماندگار برای صاحبان کسب‌وکار تبدیل شود و به چنان جایگاهی دست پیدا کند که بتوانیم آن را به‌عنوان «نوبل کارآفرینی» در ایران بشناسیم و آن را برای نسل‌های بعدی به یادگار بگذاریم.»

خوانساری در بخشی از حرف‌هایش گفت: «امروز اگر امید و اعتماد در جامعه کمرنگ شده، ناشی از همین نگاهی است که نمادها و مفاخر واقعی را منکوب می‌کند یا محصول دستگاه تبلیغاتی است که به جای تکریم کارآفرین و اقتصاد رقابتی، یک‌سویه همه را ناصالح می‌خواند. سوال این است که آثار فرهنگی و دستگاه‌های رسمی تبلیغاتی تا چه اندازه به کارآفرینان تریبون می‌دهند یا آنها را محترم برمی‌شمارند؟»

 

حضور سه کارآفرین در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی در فهرست کارآفرینان برتر

در ادامه این مراسم ده کارآفرین و نوآفرین برتر کشور معرفی شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند. نکته قابل توجه در این مراسم، حضور بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای اینترنتی در میان این کارآفرینان برگزیده بود.

در این مراسم، محمدجواد شکوری‌مقدم، مدیرعامل «صبا ایده» و بنیانگذار سایت‌های آپارات و فیلیمو و همچنین سعید محمدی و حمید محمدی، بنیانگذاران سایت دیجی‌کالا، لوح و نشان امین‌الضرب را دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، در این مراسم ابتدا از استاد محمدعلی موحد و استاد عزت‌اله فولادوند، به خاطر پژوهش‌ها، تالیفات و ترجمه آثاری که از نظر فرهنگی و اقتصادی اثرگذار بوده و باعث آشنا شدن بیشتر جامعه ایرانی با مفاهیم اقتصادی چون رقابت، توسعه، آزادسازی و … شده است، با اهدای لوح و نشان امین‌الضرب تقدیر شد.

پس از آن سید ابوالقاسم مرتضوی بنیان‌گذار کارخانه آرد ستاره و از پیشکسوتان صنعت آرد کشور و لئون آهارونیان مدیرعامل شرکت ستی و از پیشکسوتان صنعت حمل‌ونقل با دریافت لوح و نشان امین‌الضرب مورد تجلیل قرار گرفتند.

هم‌چنین از محمدجواد شکوری‌مقدم بنیان‌گذار سایت آپارات و فیلیمو و برادران محمدی (حمید و سعید) بنیان‌گذاران دیجی‌کالا نیز به عنوان استارت‌آپ‌های فعال و اثرگذار در فضای اقتصادی و فرهنگی کشور با اعطای لوح و نشان امین‌الضرب تجلیل شد.

در بخش صنعتگران نیز سلطان‌حسین فتاحی بنیان‌گذار کارخانه تولید لوازم خانگی امرسان و اکبر ابراهیمی رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پاکشوما لوح و نشان امین‌الضرب از اتاق تهران دریافت کردند.

در نهایت عباسعلی قصاعی مدیرعامل چینی زرین ایران و حمیدرضا هاشمی‌نیا موسس شرکت‌های تکوین الکترونیک، سام الکترونیک و سام سرویس موفق به دریافت لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب به عنوان کارآفرینان ویژه شدند.

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا، حمید و سعید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا نشان کارآفرینی امین‌الضرب را از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و حسام آرماندهی، برگزیده دوره دوم نشان کارآفرینی امین‌الضرب، دریافت کردند.

حمید محمدی پس از دریافت این نشان، ضمن سپاس از اتاق بازرگانی تهران، درباره این مراسم و نشان امین‌الضرب گفت: «دریافت نشان ارزشمند امین‌الضرب در جمع پیشکسوتان و ستارگان صنعت و فرهنگ بار مسئولیت سنگینی را روی دوش ما می‌گذارد. ما اعتقاد داریم که این نشان تاثیر مهمی در ترویج فرهنگ کارآفرینی برای جامعه‌ای که نیاز به دیدن الگوی موفقیت و شنیدن داستان‌های موفق دارد، می‌گذارد. به خصوص در شرایط فعلی کشور. اعتماد به کارآفرینان و برندهای ملی گام مهمی برای توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی به شمار می‌رود.
ما به عنوان کسانی که متولدان نسل بعد از انقلاب هستیم، همیشه رویای آن را داشتیم که ایران هم با برندهای ملی و پرافتخار شناخته شود و ما هم در تلاش هستیم یکی از این برندها را با اعتماد مردم ایجاد کنیم.

 

 

منبع
دنیای اقتصاد

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا