صنعت، معدن، تجارت

ترخیص ۱۳ هزار خودرو از گمرک تعیین تکلیف شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین تکلیف ترخیص ۱۳ هزار خودرو از گمرک با مصوبه دولت خبرداد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی وزیر صنعت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۹ دی ماه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما اصولی را پیگیری می‌کنیم که به افزایش تولید و کاهش قیمت منجر شود و هم اکنون نمایشگاهی هم برای ساخت داخل و تولید قطعات در شهر آفتاب برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: امروز کیفیت و قیمت در بازار محل بحث است و ما فعلا دنبال این هستیم که تولید را حفظ کنیم و تیراژ خودرو را بالا ببریم تا خودروسازان موظف شوند که هشتاد درصد تولید را به تعهدات خود اختصاص دهند و تا ۲۰ درصد را به شیوه جدید عمل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک گفت: مصوبه ترخیص ۱۳ هزار خودرو در جلسه دولت مطرح شد و در جلسه قوا هم مورد بررسی قرار گرفت و ابلاغ می‌شود.

رحمانی با اشاره به اینکه ترخیص خودرها با مصوبه دولت تعیین تکلیف شده است، ادامه داد: برخی از این خودروها باید به دست مردم برسد و مشخص شده که وارد کننده تخلفی داشته و مردم تقصیری نداشتند و برای ترخیص آن دستگاه های مختلف به این نتیجه رسیدند که باید این خودروها را ترخیص کنند.

رحمانی ادامه داد: آنچه در مورد تحویل این خودروها اهمیت داشت، تعیین تکلیف آنها در گمرک بود زیرا حتی برخی از اینها عوارض گمرکی را نیز پرداخت کرده بودند.

ادامه دارد …

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا