بین المللخودرو

کلنگ اولین کارخانه تسلاموتورز در چین زده شد

ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت آمریکایی تسلاموتورز نخستین کارخانه اختصاصی این خودروساز در خارج از خاک این کشور را در شهر شانگهای چین کلنگ زنی و افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که شرکت تسلاموتورز که یکی از خودروسازان نوظهور و جاه طلب آمریکایی به شمار می‌رود و برنامه‌های متعددی برای تولید و توسعه خودروهای برقی و الکتریکی دارد، با وجود جنگ تجاری با چین از همکاری‌های خود با این کشور نکاسته و بجای آن به دنبال افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی با چین است تا بتواند میزان فروش در این کشور را که بزرگترین بازار مصرف و خرید و فروش خودرو در جهان به شمار می رود، به میزان قابل توجهی افزایش دهد و بدین ترتیب درآمدزایی و سودآوری چشمگیری را برای خود به ارمغان بیاورد.  در اوایل سال جاری میلادی بود که تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در خصوص احداث و راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای برقی تسلا در خاک چین دست یافتند که قرار شد نخستین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا در شهر شانگهای چین احداث شود. بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده، این شرکت بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری قصد دارد کارخانه اختصاصی خود موسوم به گیگافاکتوری را در چین راه‌اندازی کند.

کلنگ اولین کارخانه تسلاموتورز در چین زده شد

همچنین بخوانید

حالا ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت تسلاموتورز با حضور در محل احداث کارخانه گیگافاکتوری ۳ مراسم کلنگ زنی و افتتاح آن را با حضور تعدادی از مقامات مربوطه در شهر شانگهای چین به انجام رساند. قرار است این کارخانه تابستان سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل شود و به مرحله بهره برداری و تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی تسلا برسد.

بر اساس گزارش وب سایت Business Insider، تسلاموتورز سال گذشته قطعه زمینی به مساحت حدودی ۸۶۰ هزار متر مربع را با مبلغی معادل ۱۴۰ میلیون دلار خریداری کند تا به تولید و توسعه خودروهای برقی و فروش مستقیم آنها در بازار چین بپردازد.

به نظر می رسد که تسلاموتورز همچنین تصمیم دارد که علاوه بر مدل‌های کنونی خودروهای تسلا، مدل‌های دیگری را به صورت انتخابی و محلی برای بازار چین تولید کند. البته گفته می شود نخستین خودروی برقی که در کارخانه شانگهای ساخته می شود، تسلا مدل ۳ خواهد بود که تا قبل از پایان سال در چین تولید خواهد شد. گزارش‌های دیگری منتشر شده که نشان می دهد تولید کراس اوور تسلا مدل Y که هنوز زمان آن به طور دقیق مشخص و معلوم نشده است، تا سال ۲۰۲۰ میلادی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

تسلا همچنین اعلام کرده است که به دنبال تولید خودروهای مقرون به صرفه و فروش درون قاره‌ای است تا بر اساس تقاضای مشتریان و قدرت خرید و سلیقه و نیازهای آنها تولید شده و به فروش برسد.

مراسم کلنگ زنی و افتتاح کارخانه تسلاموتورز در چین در حالی برگزار شده است که در یک سال اخیر تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا به شدت بالا گرفته است و دونالد ترامپ بارها به شرکت‌های خودروسازی و تکنولوژی آمریکایی هشدار داده که کارخانه‌های خود را از چین به داخل خاک ایالات متحده منتقل و جابجا کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا