بورسبورس کالا

وکیوم باتوم (شبندر)در راس معاملات / قیمت سود کاستیک (اروند) ۴ درصد افت کرد

امروز اغلب معاملات در تالار پتروشیمی و فراورده های نفتی مانند هفته گذشته بودو تغییر چندانی نداشت. در این میان، پرارزشترین معامله به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان حدودی ۲۸ میلیارد تومان تعلق داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز شاهدعرضه ۳۷ هزار و ۵۸۵ تن مواد شیمیایی، ۱۰ هزار تن قیر، ۵ هزار تن گوگرد و ۲۰ هزار تن وکیوم باتوم بود.

گفتنی است، کل معاملات امروز بورس کالا حدود ۳۷۸ میلیارد تومان ارزش داشت که از این میزان حدود ۱۴۲ میلیارد تومان آن به تالار محصولات پتروشیمی و نفتی اختصاص داشت. این معاملات در حجم حدود ۵۲.۴ هزار تن و طی ۲۰۱ قرارداد معامله شدند.

گفتنی است، اغلب رقابت ها در این تالار مانند هفته گذشته بودو تغییر چندانی نداشت. در این میان، پرارزشترین معاملات این تالار به این محصول «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان حدودی ۲۸ میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول با قیمت پایه، کیلویی ۲۱۴۶ تومان در حجم ۱۳۰۰۰ تن به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود در (۱۶دی) شاهد تغییر قیمتی نبود.

همچنین بخوانید

شایان ذکر است، امروز قیر «پالایش نفت کرمانشاه» نیز با ۳.۴ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه کیلویی ۲۳۲۸ تومان فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود در ۱۷ آذر، حدود ۱۹ درصد افت قیمت داشت. این محصول جزو معاملات پرارزش امروز بود و حدود ۲۳.۲ میلیارد تومان ارزش داشت.

کم ارزشترین محصول امروز تالار پتروشیمی نیز به « سود کاستیک» پتروشیمی اروند به میزان حدود ۱۰.۳میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول جزو چند کالای رقابت شده تالار حاضر بود که با حدود  ۵.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۱۴۵ تومان در حجم ۹۰۰۰ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۱۲دی با حدود ۴ درصد افت قیمت مواجه بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا