صنعت، معدن، تجارت

برنامه ویژه تامین کالا و نظارت بر بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکلی برای تامین اقلام اساسی وجود ندارد، گفت: خوشبختانه انبارها ذخیره های مناسبی دارد و در هیچ بخشی با کمبود مواجه نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در نشست مشترک با رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برای سال آینده برنامه ویژه ای برای تامین کالاها، نظارت بر بازار و ثبات قیمت ها تدوین شده است و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد آرامش در جامعه و ارتقای روحیه نشاط و امید در کشور تلاش خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به توجه ویژه رییس جمهور در ارتباط با تامین کالاهای اساسی و غیر اساسی و ثبات بازار تصریح کرد: دکتر روحانی پیگیر هستند و تاکید دارند که ارز تخصیص داده شده در بخش های مختلف در بهترین شکل صرف شود و مردم آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هم برنامه های ویژه ای در این بخش دارد.

دکتر رحمانی با بیان اینکه حفظ شرایط فعلی تولید و اشتغال اولویت اصلی ما بوده و تامین نقدینگی مورد نیاز تولید کنندگان در این زمینه ضروری است، افزود: واحدهای بسیاری توانایی تولید بیشتر و بازار برای تولیدات خود دارند اما به دلیل کمبود سرمایه در گردش قادر به استفاده از توان و ظرفیت تولید خود نیستند و کمیسیون اقتصادی مجلس می تواند در این زمینه اقدامات و حمایت های خوبی داشته باشد.

وی درادامه با اشاره به اهمیت توسعه صادرات محصولات ایرانی و ضرورت توجه ویژه به این بخش گفت: یکی از اولویت های اصلی ما در سال ۹۸، برنامه ریزی برای افزایش صادرات است تا هم زمینه اشتغال بیشتر برای جوانان ایرانی مهیا شود و هم تولید کنندگان بازارهای جدیدی برای محصولات خود داشته باشند.

رحمانی ، کمیسیون اقتصادی مجلس را کمیسیونی مهم در شرایط فعلی برشمرد و تصریح کرد: رویکرد ما برای ارتباط با مجلس ، رویکردی تعاملی است و تلاش می کنیم ازظرفیت های این کمیسیون و اعضای آن بیشترین بهره را ببریم.

محمدرضا پورابراهمیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه وظیفه سنگینی در شرایط فعلی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است گفت: کمیسیون اقتصادی برای همراهی و همکاری با این وزارتخانه آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به تامین مالی بنگاه های تولیدی باید حل شود افزود: شاه بیت تصمیمات کمیسیون اقتصادی مجلس مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با رویکرد مثبت این وزارتخانه به ویژه دکتر رحمانی فضای خوبی برای رفع موانع به وجود آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، به تلاش های دشمن برای القای فضای یاس و ناامیدی به ویژه در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: همه باید در بخش های مختلف دست به دست هم دهیم تا مشکلات مربوط به فضای کسب و کار و تولید را در کشور برطرف کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا