خودروصنعت، معدن، تجارت

بررسی جدیدترین قیمت پژو ۴۰۵ اعلام شده توسط ایران خودرو

این روزها ایران خودرو و سایپا در حال اعلام قطره چکانی قیمت محصولات خود هستند و در تازه ترین اقدام روز گذشته فهرست تازه ای از قیمت خودروهای ایران خودرو منتشر شده است که شامل قیمت پژو ۴۰۵ نیز می شود. فروش فوری خانواده این محصول با توجه به اعلام قیمت جدید آن به زودی آغاز خواهد شد. طبق روال گذشته همچنان قیمت پژو ۴۰۵ نسبت به پژو پارس کمتر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور، ساخت پژو ۴۰۵ را از سال ۱۳۶۹ با انتقاد قراردادی با کمپانی اصلی در فرانسه، آغاز کرد و روند بهینه سازی این مدل برای بازار ایران تا سال ۱۳۷۴ به طول انجامید.

 

پژو ۴۰۵ با پسوند GLX از سال ۱۳۷۵ وارد بازار شد و طبق چشم ‌انداز خودروسازی کشور (پسابرجام) تولید این خودرو می بایست در سال ۱۳۹۵ متوقف شود. اما این هدف گذاری تبدیل به واقعیت نشد و هم‌اکنون تولید پژو ۴۰۵ با تیراژی بالا و کیفیت به شدت پایین ‌تر از نمونه‌ های اولیه در ایران خودرو ادامه دارد.
پژو ۴۰۵ GLX، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۸ لیتر بوده که قادر به تولید قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۳ نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌ های جلو منتقل می‌ شود.
در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌ توان این‌ گونه گفت که با توجه به تقسیم وزن ۶۰ به ۴۰ پژو ۴۰۵ ( ۶۰ درصد در جلو و ۴۰ درصد در عقب ) این مدل برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر با ۱۱.۸ الی ۱۲.۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۰۵ کیلومتر در ساعت است.

همچنین، مصرف سوخت پژو ۴۰۵ GLX در هر صد کیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک برابر با ۱۲.۷ لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف این خودرو برابر با ۷.۴ الی ۷.۸ لیتر بنزین بوده که در نمودار سیکل ترکیبی، پژو ۴۰۵ GLX دارای مصرفی برابر با ۹.۱ لیتر بنزین است. (گنجایش باک این خودرو برابر با ۷۰ لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو۲ است.)

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا