امور زیربناییراه و ساختمان

ساخت ۱۵ هزار مسکن ویژه اقشار متوسط تا پایان سال ۹۹ در پرند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۹۹ ۱۵هزار واحد مسکونی با رویکرد اجتماعی متناسب با اقشار متوسط رو به پایین در پرند ساخته می‌شود.

حبیب‌الله طاهرخانی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر پرند که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: در حال حاضر روزانه ۲۲ رام قطار حومه‌ای پرند – تهران در حال حرکت است و ساخت متروی پرند هم از فرودگاه امام در دستور کار قرار گرفته است و اعلام آمادگی برای تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات از محل تهاتر اراضی تجاری برای فعالسازی ساخت ادامه مترو را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: پیمانکاران ساخت مترو حدفاصل فرودگاه امام تا پرند را آغاز کرده‌اند و محل شروع این پروژه هم ایستگاه مترو در شهر پرند است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه‌های دسترسی به پرند گفت: آزادراه چرمشهر- آبیک از جنوب پرند می‌گذرد و می‌توانیم یک دسترسی از این آزادراه به سمت پرند داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهرهای جدید با بیان اینکه تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار داشت: ساخت ۱۵ هزار مسکن با رویکرد اجتماعی متناسب اقشار متوسط رو به پایین در پرند آغاز شده است و در حال تکمیل و آماده‌سازی هستیم تا قراردادهای مشارکت انجام شود. طبق پیش‌بینی‌های ما این تعداد واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه پرند موقعیت استراتژیکی خاصی در مجاورت تهران دارد ،گفت: این منطقه هیچ تقاطعی با گسل‌های زلزله ندارد و یک موقعیت منحصر به فرد از لحاظ ایمنی دارا است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا