صنعتصنعت، معدن، تجارت

خودکفایی ۷۰درصدی در تولید تایر

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توانایی تامین حدود ۷۰درصد نیاز کشور به تایر را در داخل داریم و از تولید ملی بویژه صنعت لاستیک به عنوان زنجیره صنایع پایین دستی پتروشیمی و خودرو با هدف اشتغالزایی و توسعه اقتصادی حمایت می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی امروز (چهارشنبه) در چهاردهمین همایش ملی صنعت لاستیک ایران اعلام کرد: ۱۱ واحد تولیدکننده انواع تایر و تیوب در داخل کشور به ظرفیت اسمی ۴۲۶ هزار تن پروانه بهره برداری دارند.
وی ظرفیت اسمی تولید سالیانه انواع تایرهای سواری را ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ تن و این ظرفیت برای تایرهای باری اعم از سبک و سنگین را حدود ۱۸۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: صنعت تایر با برخورداری از ارزش افزوده اقتصادی مطلوب و کادر تخصصی و مهندسی مجرب برای افزون بر ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.
به گفته وی، اینک با توجه به منابع موجود در تامین مواد اولیه اعم از توسعه صنعت پتروشیمی کشور، دوده و منسوج استخوانبندی تایر، امکان تامین حدود ۷۳ درصد مواد اولیه صنعت تایر در داخل کشور وجود دارد.
** ادامه بررسی مسائل گمرکی در نشست آتی ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید
معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید که برای حمایت از داخلی سازی و کمک به صنعت کشور تشکیل شده است، دغدغه های صنایع در زمینه بانکی، گمرک، مالیات و غیره به طور هفتگی با حضور وزرا، نهادهای مربوط و نمایندگانی از تشکل های تخصصی پیگیری می شود.
مقیمی از همه تولیدکنندگان دعوت کرد مشکلات خود در حوزه‌های عنوان شده را در اختیار این ستاد قرار دهند.
این هفته در نخستین جلسه ستاد مشکلات و چالش تولیدکنندگان در بخش گمرک مطرح و بررسی شد و هفته آینده نیز ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، چهاردهمین همایش ملی لاستیک ایران و نمایشگاه جانبی زنجیره تامین صنایع لاستیک امروز و فردا (پنجشنبه) در هتل المپیک برگزار می شود.
نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین صنعت لاستیک با هدف معرفی نیازمندی های صنعت تایر و تعمیق بخشی ساخت داخل نیز در حال برگزاری است که در آن دستاوردهای ایرانی این بخش به نمایش درآمده است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا