امور زیربناییراه و ساختمان

انتقال تمام شرکت‌های حمل و نقل از نسیم شهر به شهرک جدید تا ۲ سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا دو سال آینده باید تمام شرکت‌های حمل و نقل در نسیم شهر به شهرک حمل و نقل جدید منتقل شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح شهرک حمل و نقل با بیان اینکه ۹۰ درصد جابجایی بار از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، گفت: استان تهران یکی از قطب‌های حمل و نقل در کشور است که ۲۵ هزار کامیون در پایتخت فعال هستند و بخشی از آلودگی هوای تهران هم به دلیل این حجم از کامیون‌ها است.

وی ادامه داد:  شهرک حمل و نقل، دسترسی‌های متنوع به انواع شبکه‌های راهی دارد و مهم‌ترین آن همجواری این شهرک با کمربندی آبیک، چرمشهر، قم و گرمسار است و یک حمل و نقل روان و ایمن در این محدوده برقرار است.

حسن‌نیا با تاکید بر اینکه ظرف دو سال آینده تمام شهرک‌های حمل و نقلی باید از نسیم‌شهر به شهرک حمل و نقل موجود انتقال پیدا کنند، گفت: در افق چشم‌انداز شهرک حمل و نقل استقرار ۳۰۰ شرکت حمل و نقلی آمده است که تاکنون با افتتاح فاز اول، هفت شرکت در این مکان مستقر شدند و باید مابقی شرکت‌ها هم تا دو سال آینده به این مکان انتقال یابند.

حسن‌نیا همچنین درباره حمایت سازمان راهداری از توسعه شهرک حمل و نقل اظهار داشت: دولت هزینه‌های مورد نیاز برای بحث محوطه‌سازی‌ها را انجام می‌دهد و برخی از هزینه‌ها را هم مانند محوطه‌سازی‌ها در شهرک حمل و نقل را سازمان راهداری برعهده می‌گیرد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا