بورسبورس اوراق

دوره ریاست شاپور محمدی در بازار سرمایه بسیار مثبت ارزیابی می‌شود/ اصلاح قوانین و کنترل مدیریت ریسک از طریق ابزارهای نوین از جمله اقدامات اوست

با توجه به ابقای شاپور محمدی عنوان رییس سازمان بورس، بررسی عملکرد کاری وی در بازار سرمایه در دوسال نیم گذشته از اهمیت بسزایی برخوردار است، بر همین اساس نخستین مدیر عامل شرکت بورس تهران عملکرد محمدی را در این مدت بسیار مثبت ارزیابی کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی رحمانی رئیس هئیت مدیره مشاوره سرمایه گذاری نیکی گستر  با اشاره به اینکه باید عملکرد، شاپور محمدی در سازمان بورس را به دو بخش تقسیم کرد، اظهار داشت: بخش اول مربوط به روابط بازار سرمایه با سایر نهاد ها از جمله وزارتخانه ها مربوط می شود که در این رابطه محمدی توانست تعاملات خوبی با سایر دستگاه هایی که با بازار سرمایه در ارتباط هستند و به نوعی ذینفع در این حوزه محسوب می شوند، برقرار کند.

وی افزود: این در حالی است که در دوره نعمت زاده بر وزارت صنعت،معدن و تجارت، این ارگان با بازار سرمایه دچار چالش های فراوانی شد که در این رابطه نیز مشکلاتی نیز به وجود آمد، اما به هر ترتیبی بود آن دوره با مدیریت رئیس سازمان بورس سپری شد.

به گفته رحمانی، رییس سازمان بورس با توجه به همه فشارهایی که به بازار سرمایه وارد می شود، با تمام پتانسیل و توان خود در برابر این فشارها ایستادگی کرده کرد.

نخستین مدیر عامل شرکت بورس تهران با اشاره اینکه دومین قسمت بررسی عملکرد محمدی در حوزه داخل بازار سرمایه قابل ارزیابی است،گفت: اصلاح گسترده قوانین، مقررات و دستور العمل های بورس را یکی از مهم ترین دستاوردهای کاری محمدی می توان قلمداد کرد،این اقدام بسیار تسهیل کننده بوده و باعث ایجاد شفاقیت در فعالیت ها شده و حذف اقداماتی که کارها را کند و موانع ایجاد کرده را سبب ساز شده است.

وی همچنین به تشدید نظارت ها طی این دوره در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: نظارت هایی که بر فعالیت های صورت گرفته در بازار سرمایه در دوره رییس فعلی سازمان بورس صورت گرفته، شدیدتر از دوره های گذشته بوده است.

نخستین مدیر عامل شرکت بورس تهران ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مثبت در این دوره مدیریتی بورس توسعه ابزار ها بوده  که به نحو بسیار خوبی دنبال شده، از سویی این ابزاز ها به کنترل مدیریت ریسک در بازار  سرمایه کمک بسیار شایانی کرده است.

رئیس هئیت مدیره مشاوره سرمایه گذاری نیکی گستر افزود: در مجموع می توان نتیجه گیری کرد که به صورت کلی عملکرد شاپور محمدی در قامت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مثبت ارزیابی می شود.

بر اساس این گزارش، روز گذشته جلسه شورای عالی بورس به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه تشکیل و با اتفاق آرا شاپور محمدی برای یک دوره ۳۰ ماه دیگر به عنوان سکاندار بازار سرمایه برگزیده شد.در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به دستاوردهای  دو سال اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار تداوم فعالیت شاپور محمدی به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار شده بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا