امور زیربناییراه و ساختمان

پایانه‌داری دولتی را خاتمه می‌دهیم/ حمایت صددرصدی دولت از سرمایه‌گذارانی که بتوانند سهم ترانزیت را افزایش دهند

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ به زودی از پایانه‌داری دولتی خارج می‌شویم و از تمام سرمایه‌گذارانی که بتوانند سهم ایران در ترانزیت را افزایش دهند حمایت صددرصدی خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از فاز یک شهرک حمل و نقل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و گرامیداشت قیام ۱۹ دی مردم قم اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید به انقلاب افتخار کنیم. گرچه در برخی از جبهه های کاری و بخشی از فعالیت‌ها کند عمل کردیم اما در تحقق اهداف انقلاب و سیاستگذاری‌ها که براساس اراده مردم بوده، مستحکم بودیم و با پشتیبانی و همدلی ملت توانستیم به اینجا برسیم.

وی تاکید کرد: در مقطعی از تاریخ هستیم که با توجه به پتانسیل‌های مردمی شایسته است فراز اقتصادی و اندازه اقتصاد ایران را گسترش دهیم و دولت نباید تصدی‌گری داشته باشد و وظیفه دولت تحصیلگردی برای ورود بخش خصوصی است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید اجازه دهیم بخش خصوصی وارد شود و اقتصاد در یک شرایط رقابتی توسعه پیدا کند گفت: درست است که برخی از قوانین تحصیلگر نیستند اما با وضع قوانین جدید مانند قوانین رفع موانع تولید و بهبود فضای کار و ایجاد ظرفیت گفت‌وگو بین بخش خصوصی و دولت پتانسیل‌هایی ایجاد شده که مسئولین باید به این موضوعات توجه داشته باشند تا سرمایه‌گذاری در کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید به اقتصاد کارآمد برسیم و نباید نقاط ضعف و ناامیدی ایجاد شود و معتقدم اراده و همت مردم کفایت می‌کند تا بتوانیم در این سمت حرکت کنیم.

اسلامی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی نباید در حمل و نقل هیچ نقشی داشته باشد مگر اینکه از بخش خصوی حمایت کند.

وی ادامه داد: آن چیزی که باید در حمل و نقل پررنگ شود نظام لوجستیک کشور است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت حمل و نقل ترکیبی سهم خود در ترانزیت را افزایش دهیم.

اسلامی با تاکید براینکه شهرک‌های حمل و نقل حلقه مفقوده در نظام لوجستیک بوده‌اند گفت: باید با پشتیبانی از بخش خصوصی بتوانیم شهرک‌های حمل و نقل را گسترش بدهیم تا هرچه سریع‌تر شرکت‌های حمل و نقلی در این مکان مستقر شوند و رانندگان بتوانند از امکانات و سرویس‌های شهرک‌های حمل و نقل استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مجاورت شهرک حمل و نقل در منطقه آزاد شهر فرودگاه امام گفت: پارک بزرگ لوجستیک مرکز بزرگ انبارداری در این منطقه دیده‌ایم که در کنار هم کارآمدی بیشتری داشته باشند.

اسلامی تاکید کرد: هرچه زودتر به پایانه‌داری دولت خاتمه می‌دهیم تا جامعه بخش خصوصی خودشان در این صنعت نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی افزود: از همه کسانی که بتوانند سهم ایران از ترانزیت را افزایش دهند حمایت صددرصدی خواهیم داشت.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا