بین الملل

قیمت نفت کاهش یافت/ذخایر سوخت آمریکا رشد کرد

پس از این که هیچ نتیجه واضح و مشخصی از مذاکرات چین و آمریکا منتشر نشد، با انتشار داده‌هایی که نشان می‌داد ذخایر سوخت آمریکا دوباره رشد کرده‌اند، قیمت‌های نفت افت کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، پس از این که هیچ نتیجه واضح و مشخصی از مذاکرات چین و آمریکا منتشر نشد، با انتشار داده‌هایی که نشان می‌داد ذخایر سوخت آمریکا دوباره رشد کرده‌اند، قیمت‌های نفت افت کرد.

تا ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳۴ سنت یا ۰.۶۵ درصد افت کرد و به ۵۲.۰۲ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت ۲۶ سنت یا ۰.۴۲ درصد افت کرد و به ۶۱.۱۸ دلار رسید. این درحالیست که هر دو شاخص دیروز حدود ۵ درصد رشد کردند. این طولانی‌ترین توالی رشد قیمت نفت از تابستان تا کنون بود.

بازارهای مالی جهان با امید به این‌که واشنگتن و پکن به زودی اختلافات خود را کنار خواهند گذاشت و از جنگ تجاری تمام‌عیار بین دو اقتصاد بزرگ جهان جلوگیری می‌شود، رشد کردند.

پنج‌شنبه، یک روز پس از اتمام مذاکرات تجاری ۳ روزه بین دو کشور، بخشی از این احساس مثبت از بین رفت. زیرا علی‌رغم بیانات مثبت و احساسات خوبی که مقامات از خود در مورد مذاکرات بروز دادند، جزئیات اندکی از آن منتشر شد.

اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا داده‌های خود را منتشر کرد که نشان می‌داد در هفته منتهی به ۴ ژانویه تولید نفت خام این کشور به ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است که این باعث شده است میزان ذخایر سوخت این کشور بیش از حد انتظار رشد کنند.

اوج گرفتن تولید نفت آمریکا، تا حدودی تلاش‌های اوپک پلاس برای متوازن کردن بازارها را خنثی کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا