بورسفرابورس

اوراق اجاره شرکت توسعه اعتماد مبین در بازار ابزارهای نوین مالی پذیره‌نویسی شد

بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران روز جاری شاهد آغاز پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت توسعه اعتماد مبیین در سه نماد «مبین۰۱۴»، «مبین۰۱۵» و «مبین۰۱۶» بود که در نخستین روز از مهلت سه روزه کل این اوراق به فروش رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، با موافقت سازمان بورس با انتشار مرحله دوم اوراق اجاره شرکت توسعه اعتماد مبین، ناشر این اوراق یعنی شرکت واسط مالی اسفند دوم به منظور تامین سرمایه در گردش برای بازپرداخت بدهی، این اوراق را به تعداد کل ۵ میلیون ورقه به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال با نرخ ۱۶ درصد در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ منتشر کرد.

 این اوراق اجاره ۴۸ ماهه و با تاریخ سررسید ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ است و آنطور که اعلام شده مواعد پرداخت سود آن هر ۶ ماه یکبار از تاریخ انتشار خواهد بود.

همچنین بخوانید

در این میان پذیره‌نویسی این اوراق در نمادهای «مبین۰۱۴»، «مبین۰۱۵» و «مبین۰۱۶» از امروز و به مدت ۳ روز کاری در بازار ابزارهای نوین مالی آغاز شد که در نخستین روز از مهلت تعیین‌شده و با مشارکت صد درصدی حقوقی‌ها، کل آن فروخته شد.

در نماد «مبین۰۱۴» تعداد اوراق پذیرش‌شده ۳ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال است. ضمن آنکه متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق نیز شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان و روش بازارگردانی آن نیز مبتنی بر حراج است.

در نماد «مبین۰۱۵» که نام آن، اوراق اجاره شرکت توسعه اعتماد مبین مرحله دوم- امید است، تعداد و مبلغ پذیرش‌شده این اوراق یک میلیون ورقه به ارزش هزار میلیارد ریال است. از سوی دیگر تامین سرمایه تمدن به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان آن نقش‌آفرینی می‌کند.

در اوراق «مبین۰۱۶» نیز یک میلیون ورقه به ارزش هزار میلیارد ریال در فرابورس ایران پذیرش شده که مسئولیت بازارگردانی آن بر عهده تامین سرمایه امید است و این شرکت متعهد پذیره‌نویس این اوراق نیز به شمار می‌رود.

در سه نماد «مبین۰۱۴»، «مبین۰۱۵» و «مبین۰۱۶» به ترتیب شرکت‌های کارگزاری بانک پارسیان، بانک توسعه صادرات و بانک سپه کارگزار بازارگردان این اوراق هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا