بین الملل

تجمع اعتراضی صدها کارمند آمریکایی به تعطیلی دولت

در بیستمین روز تعطیلی دولت فدرال آمریکا صدها کارمند تعلیق شده فدرال، درحالی که فریاد می‌زدند ما دستمزد خود را می‌خواهیم، مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در بیستمین روز تعطیلی دولت فدرال آمریکا به علت درخواست تامین دیوار مرزی توسط رییس‌جمهور ترامپ، صدها کارمند تعلیق شده فدرال، درحالی که فریاد می‌زدند ما دستمزد خود را می‌خواهیم، مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

معترضان در سرمای شدید هوا فریاد می‌زدند: تعطیلی دولت را متوقف کنید! تظاهرات‌کنندگان در این تجمع اعتراضی که توسط اتحادیه‌های کار سازماندهی شده بود، مسیر دفتر مرکزی ای‌اف‌ال-سی‌آی‌او تا خیابان ۱۶۰۰ پنسیلوانیا، را با در دست داشتن پلاکاردهای «ترامپ تعطیلی دولت را خاتمه بده» و «این اعتصاب نیست – ما می‌خواهیم کار کنیم»، را طی کردند.

با تعطیلی یک چهارم دولت آمریکا، پس از اختلاف ترامپ با دموکرات‌های کنگره در مورد بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، به حدود ۸۰۰ هزار کارمند گفته شده است که فعلا در خانه بمانند یا بدون دستمزد کار کنند.

ترامپ در کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ خود قول داد و بارها و بارها مدعی شد که مکزیک هزینه ساخت دیوار را پرداخت خواهد کرد. اما حالا گفته است برای بازگشایی مجدد دولت، هیچ قانون بودجه‌ای را که شامل بودجه ساخت دیورا مرزی نباشد، امضا نخواهد کرد.

یکی از معترضان به رویترز گفت: واضح است که دولت فعلی هیچ درکی از افراد معمولی و زندگی واقعی ندارد در غیر اینصورت آنها این کار را نمی‌کردند.

با پایان هفته سوم، تعطیلی کنونی دولت، دومین تعطیلی طولانی دولت از اواسط دهه ۱۹۷۰ تا کنون شد. ترامپ گفته است در صورتی که مطابق میل او انجام نشود، می‌تواند به همین صورت برای ماه‌ها و سال‌ها ادامه دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا