بین الملل

۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی روسیه به یورو، ین و یوآن تبدیل شد

بانک مرکزی روسیه، سهم دلار در ذخایر ارزی این کشور را به پایین‌ترین میزان تاریخ خود رساند. این بانک ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را به یورو، ین و یوآن تبدیل کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه، بیش از پیش از تکیه به دلار فاصله گرفت و سهم آن در ذخایر ارزی این کشور را به پایین‌ترین میزان تاریخ خود رساند. این بانک ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود را به یورو، ین و یوآن تبدیل کرد.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی روسیه، سهم ارز آمریکا در ذخایر ارزی بین‌المللی روسیه، تنها در ۳ ماه بین مارس تا ژولای ۲۰۱۸ به شدت کاهش یافته است و از ۴۳.۷ درصد به رکورد پایین جدید ۲۱.۹ درصد رسیده است. این گزارش‌ها معمولا با تاخیری ۶ ماهه منتشر می‌شوند.

پولی که از ذخایر دلاری بیرون کشیده شده است، دوباره توزیع شده تا سهم یور به ۳۲ درصد و سهم یوآن به ۱۴.۷ درصد افزایش یابد. ۱۴.۷ درصد دیگر از ذخایر ارزی هم به سایر ارزهای مهم جهانی تخصیص داده شد؛ پوند انگلیس ۶.۳ درصد، ین ژاپن ۴.۵ درصد، دلار کانادا ۲.۳ درصد و دلار استرالیا ۱ درصد.

کل ذخایر ارزی و طلای بانک مرکزی روسیه از ژولای ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ به میزان ۴۰.۴ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۴۵۸.۱ میلیارد دلار رسید.

در آوریل و می سال گذشته، با افزایش تنش‌ها با آمریکا، روسیه فروش غیرمنتظره اوراق قرضه آمریکایی را هم آغاز کرد. در بهار ۸۱ میلیارد دلار از اوراق قرضه آمریکا هم‌زمان با تحریم‌های آمریکایی بر علیه تاجران، شرکت‌ها و دولت روسیه، به فروش رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا