صنعتصنعت، معدن، تجارت

شمش روی عمده ترین محصول صادراتی زنجان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی زنجان گفت: شمش روی عمده ترین محصول صادراتی این استان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ایرج احمدی در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد افزود: سالانه ۷۰ تا ۸۰ درصد شمش روی تولیدی استان زنجان به مقصد کشورهای مختلف جهان به خصوص خاورمیانه و ترکیه صادر و ارزآوری قابل توجهی برای کشور به همراه دارد.

وی در ادامه شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان را جزء بهترین شهرک های صنعتی کشور برشمرد و اظهارداشت: این شهرک از سال ۱۳۷۸ بر اساس مصوبه هیئت وزیران در حال احداث و بهره برداری است.

همچنین بخوانید

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی زنجان تعداد قراردادهای مورد انعقاد در این شهرک را ۱۱۹ فقره عنوان کرد وگفت: بطورکلی از این تعداد قرارداد ۹۵ فقره بصورت کامل فعال هستند.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه روی یک کالای استراتژیک و آب بر است، افزود: هم اکنون از مجموع آب مورد نیاز شهرک تخصصی روی زنجان ۶۴ لیتر در ثانیه تامین شده است.

احمدی بیان داشت: جدا از این خود تولید کنندگان با مشارکت هم یک حلقه چاه آب خریداری و وارد مدار بهره برداری کرده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه شهرک تخصصی روی همچنان با کسری آب ۳۰ لیتر در ثانیه مواجه است، گفت: مشکل آب در این شهرک با توجه به اقدامات و تلاش های صورت گرفته نسبت به سال های گذشته خیلی کمتر شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی زنجان افزود: مشکل کمبود آب تنها مختص شهرک مزبور نبوده بلکه بسیاری از صنایع در سطح استان و کشور با این قضیه به نحوی درگیر هستند.
وی در ادامه یادآورشد: شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان به تمامی زیرساخت ها از قبیل آب، برق، گاز، مخابرات، شبکه جمع آوری فاضلاب، تصفیه خانه، ایستگاه آتش نشانی، اینترنت و غیره مجهز است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا