صنعتصنعت، معدن، تجارت

لزوم واردات ماشین آلات با انتقال دانش فنی

مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت ورود ماشین آلات صنعتی همراه با انتقال دانش فنی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امیر حسین شیروی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بدون شک تنها واردات ماشین آلات کمکی به صنعت کشور نخواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که به نظر حضرتعالی بهترین و سریع ترین راه رسیدن به رشد و توسعه صنعتی در کشور خرید و تامین ماشین تولید داخل است یا واردات ماشین آلات صنعتی اظهارداشت: دانش فنی و امکان ساخت برخی از تکنولوژی ها و فناوری ها نوین و هایتک مورد نیاز صنعت در داخل وجود ندارد بنابراین چاره ای جزء واردات این تجهیزات از خارج نیست.

مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همواره سفارش بر اینکه این تکنولوژی ها از کشورهای معتبر در دنیا خریداری شود.

وی در ادامه افزود: واقعیت اینکه خیلی از ماشین آلات مورد استفاده در صنعت کشور مبتنی بر ساخت داخل است.

شیروی بیان داشت: واردات ماشین آلات مشابه ساخت داخل به هیچ وجه اجازه واردات به کشور را ندارند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: ماشین آلات صنعتی تولید داخل در حال حاضر به لحاظ کیفیت و قیمت با ماشین آلات ساخت کشورهای دیگر در خیلی موارد قابل رقابت است.

مدیرکل صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تولید داخلی به این معنا و مفهوم نیست که تمامی قطعات، تجهیزات و مواد اولیه ۱۰۰ درصد در داخل تولید شود چون اقتصادی نیست و در عین حال چنین چیزی در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

وی اضافه کرد: سازندگان زیادی امروز با اتکا به توان داخل در عرصه تولید ماشین آلات صنعتی فعال و خدمات ارزنده ای در حوزه های مختلف به کشور ارائه می دهند.

شیروی در ادامه یادآورشد: متاسفانه تحریم ها و محدودیت های بین المللی امروز هزینه های مازادی از جهت انتقال پول، حمل و نقل، محدودیت ارزی در بحث ثبت سفارش و غیره برای تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز از خارج به تولیدکنندگان و سازندگان داخلی تحمیل و به تبع قیمت تمام شده محصول را افزایش داده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا