صنعتصنعت، معدن، تجارت

وزیر صنعت اولویت نخست سال ۹۸ را اعلام کرد

ایرنا نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات، پیشران برنامه های اقتصادی کشور در سال آینده به شمار می رود و از این رو دولت تقویت صادرات را جزو اولویت های خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،رضا رحمانی از تدوین برنامه های متنوع برای تحقق این هدف توسط دولت خبر داد و  اظهار کرد: تامین نقدینگی مورد نیاز تولید به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها به شمار می رود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قرار است دولت منابع مختلفی که در اختیار دارد را به این امر اختصاص دهد تا سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل دار تامین شود.

رحمانی، افزایش تولید، اشتغال، فروش و صادرات را به عنوان شعار و هدف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید برشمرد و گفت: اگر تولید حفظ شود، اشتغال حفظ خواهد شد و این مهم با تقویت فروش و صادرات محقق می شود.
به گفته وی، تحریک طرف تقاضا یکی از مهمترین نیازهاست که آن هم با افزایش صادرات ممکن خواهد شد.
این عضو هیات دولت یادآور شد: اکنون هدف حفظ وضع موجود تولید مهمترین گامی است که باید برای آن تلاش کرد و هر دستگاه، فرد و نهادی باید به تحقق این امر کمک کند.
رحمانی تاکید کرد: همه باید یکدل و یکصدا برای حفظ وضع موجود تولید تلاش کنند و راهکار آن است که مردم پای کار باشند و بخش خصوصی فعال تر شود.
وی تاکید کرد: فعال شدن بخش خصوصی و مردم در این زمینه همه مشکلات را حل خواهد کرد، زیرا به تجربه ثابت شده هرجا مردم وارد شده اند مشکلات برطرف شده است.
حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، جذب سرمایه خارجی برای حمایت از تولید ملی و ساماندهی واردات و صادرات از بندهای اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.

همچنین بخوانید

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا