بانک و بیمهطلا و ارز

طلا بار دیگر به سوی قیمت ۱۳۰۰دلار حمله خواهد کرد

گرچه انتشار آمارهای مثبت اشتغال آمریکا موجب کاهش قیمت طلا شده ولی تحلیلگران اقتصادی هنوز امیدوارند قیمت طلا طی روزهای آینده مجددا به سوی قیمت ۱۳۰۰ دلاری حمله کند.

به گزارش کیتکو نیوز، قیمت طلا طی هفته گذشته تا مرز ۱۳۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافت ولی انتشار آمارهای مثبت اشتغال آمریکا و تقویت ارزش دلار بار دیگر قیمت این فلز گرانبها را کاهش داده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی هنوز امیدوارند که طلا طی روزهای آینده بار دیگر در مسیر دستیابی به سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری حرکت خواهد کرد.

همچنین بخوانید

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر ۳۱۲ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد کیتکو در این باره گفت: تحلیل تکنیکال نشان می دهد که طلا می تواند در کوتاه مدت روند صعودی داشته باشد و سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را لمس نماید.

جاناتان باتلر دیگر تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: ریسک های ژئوپلیتیک می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت باشد. ادامه تعطیلی دولت آمریکا، تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس می تواند فشار زیادی را بر بازارهای مالی وارد کند و این عامل به نفع قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: جنگ تجاری آمریکا و چین نیز یک عامل مهم برای قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد بود. اگر طلا بتواند بالاتر از ۱۳۰۰ دلار تثبیت شود، این یک نقطه عطف مهم برای بازار فلزات گرانبها خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا