بورس

فاینکس ۲۰۱۷ فرصتی برای معرفی دستاوردهای دانش‌بنیان/ معرفی چالش‌های مالی در فرابورس

هامونی گفت: هر شرکت دانش بنیانی که بخشی از این فاز ها و حتی مشکل سامانه آنلاین پذیرش فرابورس ایران را مرتفع کند حاضریم با آن شرکت مشارکت سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار بورس آرمان اقتصادی؛ مدیرعامل فرابورس در نشست خبری معرفی مسابقات دستاوردهای دانش بنیان (فین استارز) در فاینکس ۲۰۱۷ به ضرورت ورود تکنولوژی های مالی در توسعه شرکت های بازار سرمایه و بازارهای مالی از جمله بانک و بیمه اشاره کرد و گفت: توسعه بازار سرمایه و بازارهای مالی از مجرای فناوری اطلاعات می گذرد، هر چقدر بتوانیم این حوزه را توسعه دهیم قطعا به اهداف متعالی این بازار که شفافیت بیشتر ،نقد شوندگی بیشتر، منصفانه بودن قیمت و نیز کارابودن بازار است  دست خواهیم یافت.

امیر هامونی افزود: سال گذشته  اولین فین استارز ۲۰۱۶ توسط سازمان بورس اوراق بهادار برگزار شد، امسال با توجه به تمرکز بیشتر  فرابورس در حوزه های دانش بنیان ، برگزاری فین استارز به فرابورس واگذار شده است که همزمان با برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه رویداد فین استارز ۲۰۱۷ با همکاری همه برگزارکنندگان رونمایی می شود و استارتاپ های مالی نیز تحت نظارت فرابورس در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

این مقام مسئول یادآور شد که شورای راهبردی فین استارز از حوزه های تکنولوژی بانک، بیمه به ویژه بیمه مرکزی و فین تک هایی که در حوزه بیمه هستند و نیز مجموعه ای از تامین سرمایه‌ها و شرکت هایی که در حوزه فین تک و بازار سرمایه حضور دارند، تشکیل شده است.

هامونی با بیان اینکه با همکاری این دوستان که هم برگزارکننده و هم حامی مادی و معنوی ما هستند رویداد فین استارز ۲۰۱۷ را برگزار خواهیم کرد،تصریح کرد: امیدواریم  شاهد معرفی ایده های جدید در حوزه تکنولوژی های مالی باشیم، در کنار آن صندوق های جسورانه( VC )هایی هستند که از قبل در اساسنامه خود اعلام کردند که در تکنولوژی های مالی خواهان سرمایه گذاری هستند؛یکی از VC هایی که درخواست داده صندوق جسورانه دانشگاه تهران است و موضوع فعالیتش بحث سرمایه گذاری در حوزه IT و ICT و تکنولوژی مالی هم می تواند باشد.

به اعتقاد مدیرعامل فرابورس این اکوسیستم یا زیست بوم در فرابورس باید به یک چرخه  تولید ایده و تجاری سازی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه این فین استارز یک فستیوال و رویداد برای صنعت مالی کشوراست،اظهارداشت: این رویداد واقعا ابزار مشترکی است بین بین بازار پول و بازار سرمایه و نیز بازار بیمه و سرمایه در یکپارچه سازی آنها نقش ایفا می کند

مدیرعامل فرابورس ایران زمینه های فعالیت بیشتر استارتاپ ها را بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی،سلول های بنیادی، آی تی، آی سی تی، پزشکی و مخابرات دانست و گفت: عمده استارتاپ ها در این حوزه ها فعالیت می کنند و درخواست ها برای ورود شرکت های نوپا به بازار سرمایه نیز عموما از سوی این حوزه ها صورت می گیرد.

هامونی افزود: مخصوصا در حوزه سلامت، فعالیت و اقدامات بسیار جدی در شرکت های نوپا و دانش بنیان صورت گرفته است که فروردین ماه در در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ارائه خواهند شد.

به گفته مدیرعامل فرابورس، استارتاپ ها و شرکت های کوچک و متوسط خلاق و نوآور می توانند بسیاری از بیماری ها را با طرح های نوآورانه خود ریشه کن کنند و اگر در این حوزه، تامین مالی خوبی صورت بگیرد، این نمونه ها به آسانی قابل تجاری شدن است.

هامونی با بیان اینکه فرابورس تاکنون ۹چالش مالی را برای ایده پردازان معرفی کرده،تصریح کرد:مثلا یکی از همین چالش بحث سامانه آنلاین پذیرش است که چند وقت پیش با حضور معاونت فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد، هر شرکت دانش بنیانی که بخشی از این فاز ها و حتی  مشکل سامانه آنلاین پذیرش فرابورس ایران را مرتفع کند حاضریم با آن شرکت مشارکت سرمایه گذاری کنیم.

هامونی این را هم یاد آور شد که تمامی چالش ها در حوزه مالی و بازار روی سایت فین ستارز در معرض دید عموم بوده  و شرکت های دانش بنیان با مراجعه به این سایت می توانند ایده و طرح خود را ارائه که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا