ارتباطات و فناوري اطلاعاتبین الملل

اپل بیشترین سهم را از فروش گوشی های رده بالا دارد

 

مرکز تحقیقاتی “Counterpoint” در یک گزارش جدید، سهم شرکت‌های مختلف از بازار گوشی های رده بالا را اعلام کرد. ظاهرا سهم اپل از میزان فروش گوشی های گران‌قیمت، بسیار بیش از سایرین است بوده و شرکت‌های چینی نیز در حال درخشش هستند.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از گجت نیوز، گوشی های رده بالا، بیش از محصولات ارزان‌قیمت برای سازندگان پول‌ساز بوده و سودآوری بسیاری به همراه دارند. شاید عجیب نباشد اگر بگوییم سهم اپل از میزان فروش گوشی های رده بالا بیش از سازندگان دیگر است؛ ولی به نظر می‌رسد حالا میزان فروش گوشی های رده بالای شرکت‌های چینی از جمله هواوی نیز در حال افزایش است.

“Counterpoint” در گزارش خود می‌گوید میزان فروش گوشی های رده بالا در ربع سوم سال ۲۰۱۸، بیش از هر زمان‌های دیگر بوده و علی‌رغم افت فروش ۵ درصدی گوشی های موبایل در این دوره، فروش اسمارت فون های پریمیوم چیزی در حدود ۱۹ درصد در آن دوره افزایش یافته است. این موسسه برای درک بهتر، موبایل های رده بالا را در سه سطح مختلف دسته‌بندی کرده است: ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار، ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار و همین‌طور گوشی هایی با قیمت بالاتر از ۸۰۰ دلار.

گوشی های رده بالا

در دسته اول، سامسونگ با سهم ۲۵ درصدی در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن، اپل و هواوی به ترتیب با سهم ۲۱ و ۱۷ درصدی، دیگر عرضه‌کنندگان برتر هستند. در ادامه این لیست نیز نام شرکت‌ها مشهور چینی دیگر همچون ویوو، شیائومی و اوپو به چشم می‌خورد. در دسته دوم، اپل سهمی ۶۱ درصدی دارد و سامسونگ نیز ۲۱ درصد از مجموع گوشی های رده بالایی که در این بازه قیمت به فروش می‌رسند را به خود اختصاص می‌دهد. برای دسته سوم، تنها نام اپل را در عکس منتشرشده توسط Counterpoint می‌بینیم. کارشناسان می‌گویند هواوی با گوشی هوشمند پی ۲۰ پرو، پشت سر اپل قرار دارد، ولی به دلایل نامعلوم نام آن در تصویر ذکر نشده است.

زمانی که این تحقیق را فقط به بازار چین محدود می‌کنیم، اپل باز هم در صدر برترین عرضه‌کننده گوشی های رده بالا و هواوی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. هواوی همچنین جزو سه عرضه‌کننده برتر موبایل های پریمیوم در خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپای غربی است. در همین حال، شیائومی نیز فروش بسیار خوب در آسیای مرکزی و آسیای شرقی دارد. متاسفانه اطلاعاتی از تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده در دست نیست.

 

منبع
Gizmochina

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا