امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خسارت به ۳۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در باران‌های اخیر

اندیمشک – رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: طوفان، تندبادهای لحظه‌ای و باران به سه هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک آسیب وارد کرد.

همچنین بخوانید

سید هدایت‌الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: مدیریت منابع آب و استفاده از شیوه‌های نوین برای حفظ منابع و افزایش راندمان تولید بسیار مهم و از اولویت‌های مجموعه جهاد کشاورزی اندیمشک است.

وی افزود: شیوه‌های کشاورزی سنتی در حوزه آب‌یاری زمین‌های کشاورزی مقرون به صرفه نبوده و با استفاده‌ از روش‌های نوین سطح بیشتری از اراضی کشاورزی با میزان کمتری استفاده از آب انجام می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: در ارتباط با جایگزینی شیوه‌های نوین و مشاوره به کشاورزان مجموعه جهاد کشاورزی اندیمشک آماده ارائه راهکار، راهنمایی و کمک به مدیریت منابع به کشاورزان عزیز است.

وی در ادامه با اشاره به خسارت وارده بر اثر باران‌های دی‌ماه به اراضی کشاورزی مناطق نزدیک به محدوده شهر و روستا تصریح کرد: طوفان، تندبادهای لحظه‌ای و باران به سه هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک آسیب وارد کرد.

موسوی میزان خسارات به اراضی چغندر قند را ۵۰۰ هکتار و خسارت وارده بر ۲۲۰ هکتار کلزا آبی را اعلام و اظهار کرد: به ۵۰ درصد از ۲۵۰ هکتار از اراضی محصول سیب زمینی خسارت وارد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان اینکه ۲ هزارو ۳۰۰ هکتار گندم آبی، سبزیجات برگی ۴۰۰ هکتار عنوان و تصریح کرد: میزان ریالی خسارت‌ها ۲۵۰ میلیارد ریال عرض‌یابی می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان افزون بر ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا