بورسبورس اوراق

روند منطقی بورس در اول هفته

امروز در بورس تهران رخ داد :

آرامش مشخصه اصلی معاملات امروز بورس تهران بود. تامل در روند معاملات نشان داد که بورس بازان در انتظار گشایش بازارهای جهانی و خبرهای جدید در خصوص اقتصاد کلان در کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،بعد از سه هفته ثبت بازدهی مثبت شاخص کل، بورس تهران اولین روز هفته را با آرامش و با نوسان محدود شاخص کل به پایان رساند. بر اساس این گزارش ، شاخص کل بورس، امروز با جهش ۱۰۰ واحدی جایگاه خود را در کانال ۱۶۴ واحدی تثبیت کرد. بررسی نمودار روزانه این بازار حاکی از آن است که شاخص در میانه های بازار با رشد بیش از ۶۰۰ واحدی از مرز ۱۶۵ هزار واحد عبور کرد و بار دیگر تحت تاثیر عرضه ها، عقب گرد داشت. دیگر شاخص های بورسی نیز، امروز روندی صعودی داشتند و در این میان شاخص هم وزن، با رشد ۱۹۲ واحدی همراه شد.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۸۶ واحد ، معدنی و صنعتی چادر ملو با ۷۸ واحد و مخابرات ایران با ۷۴ افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو با ۸۳ واحد، بانک ملت با ۷۲  واحد و پتروشیمی مبین با ۷۰ واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

در این میان، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۳۸۳ میلیارد تومان رسید، که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۴۲ هزار و ۱۴۱ نوبت داد و ستد بود.

مانند بسیاری از روزهای گذشته، بانک ها در روز شنبه نیز برترین صنعت بورسی شناخته شدند. ارزش معاملات این صنعت امروز به بیش از ۹۷ میلیارد تومان رسید. دومین گروه برتر بازار خودرو بود. این صنعت امروز خبرهای مهمی حول محور تعیین قیمت ها داشت. همین موضوع باعث شد تا نگاه ها به سمت نمادهای مهم این صنعت معطوف شود.

در زمینه تغییر مالکیت، بار دیگر بازار به نفع حقیقی ها بود. بر اساس آمارها، تغییر مالکیت روزانه بورس تهران امروز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و از دست به دست شدن سهام از سمت حقوقی به حقیقی انجام گرفت. عمده خرید بازیگران خرد در نمادهای داروی بود و بعد از آن گروه سرمایه گذاری تقاضای بالایی از این سمت به خود دید. در زمینه نمادها نیز، بیشترین خرید این گروه متعلق به داروسازی سبحان بود. انتشار گزارش های ۹ ماهه با کیفیت تا این لحظه در این گروه، مسبب رشد خرید سهامداران بوده است.

در سمت مقابل، بانک ها بییشترین حمایت را از بازیگران بزرگ داشتند. این بازیگران در رده دوم بیشترین تقاضا را گروه اطلاعات و ارتباطات داشت. بانک ملت و های وب امروز نمادهایی بودند که شاهد بیشترین حمایت حقوقی ها بودند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا