بانکبانک و بیمه

بانک توسعه صادرات نوک پیکان حمایت از واحدهای کوچک و متوسط است

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری یزد گفت: بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک پیشرو و تخصصی در حمایت از تولید صادرات محور در نوک پیکان حمایت از واحدهای کوچک و متوسط قرار دارد.

به گزارش پایگاه آرمان اقتصادی، از روابط عمومی بانک توسعه صادرات در حاشیه سی و چهارمین نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران که در یزد برگزار شد، سیدکمال‌الدین نورالدینی تصریح کرد: توسعه بازارهای خارجی ضامن پایداری تولید و اشتغال در کل کشور است لذا نقش بانکها، به خصوص بانک توسعه صادرات بعنوان نقش واسط و تسهیل کننده ارائه خدمات به صادرکنندگان است و می تواند نقش محوری و مهمی در این میان ایفا کند.
به گفته نورالدینی، از آنجاییکه تکانه های اقتصادی تاثیر آنی برفعالیت شرکت SME ها دارد، ضروری است دولت تدابیری برای ارتقا پایداری اقتصادی و حمایت از واحدهای کوچک و متوسط بیاندیشد
به گفته وی، ۲۵ سال متوالی استان یزد رتبه های برتر کنکور را به خود اختصاص داده و این دستاورد ایجاب می کند که سرمایه گذاری در بخش های دانش بنیان و فناورانه در اولویت قرار بگیرد.
وی ادامه داد: استان یزد با ۱.۴ درصد سهم جمعیتی بالغ بر ۲.۱ درصد از سهم تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است که عمده این تولیدات توسط شرکت های کوچک و متوسط انجام می شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری یزد از آمادگی این استان برای تبدیل شدن به پایلوت به منظور اجرای دستورالعمل های جدید بانک توسعه صادرات و سایر بانکها برای حمایت از حوزه دانش بنیان و تولیدات آن خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه استان در حوزه دانش بنیان و قرار گرفتن در میان پنج استان برتر این حوزه، یزد آماده است تا اجرایی شدن دستورالعمل های بانکی را در این زمینه به عهده بگیرد تا نتیجه حاصل از این طرح در توسعه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان به سراسر کشور تسری پیدا کند.
نورالدینی کشورهای صادراتی یزد، عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان و هلند را از عمده مقاصد صادراتی کالای یزد معرفی کرد و گفت: غالب محصولات صادراتی کاشی، نایلون، شیشه و محصولات فولادی بوده و واردات استان را مواداولیه، کالای واسطه ای و ماشین آلات تولیدی مورد نیاز خطوط تولید، تشکیل می دهند

همچنین بخوانید

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا