خودروصنعت، معدن، تجارت

اتمام تعهدات پژو پارس و پژو ۲۰۰۸تا پایان امسال

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت:تعهدات پژو پارس و ۲۰۰۸تا پایان امسال به صفر خواهر رسید اما درخصوص تعهدات پژو ۴۰۵شاهد تاخیر خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از عصر خودرو، هاشم یکه زارع در گفت و گوی ویژه خبری شبکه ۲ گفت: تا اردیبهشت امسال تولید خودروسازان جریان عادی خود را طی می کرد و این شرکت معوقه ای از خرداد ماه امسال ندارد.
وی تاکید کرد: تدارک قطعه از سوی قطعه سازان باعث کاهش تولید شد و درحال حاضر با مکانیزم خودروسازان و وزرات صمت به سمت کاهش معوقات خواهیم رفت.
یکه زارع با بیان این که سازمان حمایت دو آیین نامه در زمینه قیمت گذاری تولید داخل و کالای وارداتی ایت، تصریح کرد: افزایش قیمت ها براساس این آیین نامه محاسبه می شود و در صورت اعلام قیمت کمتر از سقف اعلام شده در سامانه ۱۲۴ به ثبت می رسد و در صورت رسیدن به سقف برسد و عبور از آن سازمان حمایت می تواند بررسی کند که قیمت های اعلام شده جدید زیر سقف قیمتی بوده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو فلسفه اعمال قیمت های جدید از ابتدای شهریور را تغییر قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی به سمت ارز نیمایی از ابتدای شهریور دانست و تصریح کرد: این تصمیم در ستاد تنظیم بازار انجام شده و به تایید این ستاد رسیده که قیمت های مصوب از یک شهریور برای خودروهای مشمول قیمت گذاری جاری شود. همچنین خودروهایی که به قیمت قطعی فروش رفته مشمول افزایش نشده و حتی یک ریال بالاتر به مشتری تحویل نمی شود.
وی افزود: در سال ۹۳ معادل ۱۶۰۰ میلیارد تومان از دارایی ایران خودرو به فروش رسید و هم اکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد دارایی در این شرکت وجود ندارد. ن آن که آمادگی واگذاری شرکت های اقماری وجود دارد و در برهه جدید نیز مذاکره شده تا واگذاری شرکت های قطعه ساز با خریداران جدید، مذاکره و واگذار شود.

 

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا