انرژیصوت

۵ هزار روستای کشور گازدار می شود

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: پنج هزار روستای کشور تا اوائل سال آینده از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید بوجارزاده در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اعلام این خبر که روزانه به ۱۰ روستا گازرسانی می شود، افزود: بیش از ۲۷ هزار روستای کشور هم اکنون از نعمت گاز بهره مند هستند.

 

همچنین بخوانید

وی ضمن اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۱۳۹ شهر کشور گازدار هستند، اظهارداشت: ماده بودار کننده گاز خانگی سال ها از فرانسه و روسیه وارد می شد خوشبختانه به دست پژوهشگران داخلی تولید این محصول بومی سازی شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: طی چندماه گذشته پالایشگاه تولید ماده بودارکننده گاز در عسلویه آغاز به کار کرده و سالانه ۸۰۰ تن از این محصول را تولید می کند.

وی با بیان اینکه علاه بر تامین نیاز داخل به ماده بودارکننده گاز توان صادرات محصول مزبور نیز وجود دارد، گفت: راه اندازی خط اتان پتروشیمی ها در فاز یک به فاز دو عسلویه و افتتاح بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان کرمان از مهمترین طرح های قابل بهره برداری این حوزه در دهه فجر امسال است.

بوجارزاده با اعلام این خبر که بیش از ۹۸ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز در کشور تولید می شود، یادآورشد: هم اکنون هیچ مشکلی در حوزه صادرات ال. پی. جی در ایران وجود ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا