صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

پرواز دوباره مرغ بر فراز ۱۴ هزار تومان

برخلاف روزهای گذشته، قیمت مرغ در هفته آخر دی ماه، دوباره افزایش یافت به طوری که در پایتخت هرکیلوگرم مرغ به قیمت بیش از ۱۴ هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارش آرمان اقتصادی، نگاهی به قیمت های کشتارگاه های تهران نشان می دهد در ۲۴ دی ماه قیمت مرغ دوباره بالا رفت و در مراکز پخش به ۱۳۲۰۰ تومان، خرده فروشی ۱۴۲۰۰ تومان، خرده فروشی مرغ شمال ۱۳۷۰۰ تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۱۲۷۰۰ تومان رسید.

قیمت مرغ برخلاف توزیع مرغ دولتی، در بیشتر استان ها و شهرها نیز افزایش یافته است .

همچنین بخوانید

قیمت مرغ ۲۴ دی

 نگاهی به آمار شبکه اطلاع رسانی صنعت مرغداری نشان می دهد؛ قیمت مرغ  با میانگین قیمت (روز گذشته ،۲۳دی ماه) حداقل ۱۲ هزار و ۶۵۱ ریال بوده است که امروز به طور میانگین به محدود ۱۳ هزار تومان در سطح کشور رسیده است.

قیمت مرغ در ۲۴ دی

مقایسه قیمت مرغ کشتار نسبت به سال ۹۶ 

قیمت مرغ در ۲۴ دی

قیمت مرغ در تاریخ ۲۴ دی ماه سال گذشته برابر با کیلویی ۷۱۴۴ تومان بوده و میانگین قیمت این محصول در ۶ ماه گذشته ۷۴۳۷ تومان بوده است.

قیمت مرغ در ماه های گذشته تبدیل به موضوعی شده که اختلاف میان وزرات جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و مرغداران را عیان کرده به طوری که وزیر جهاد کشاورزی قیمت واقعی هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده را ۱۰ هزار تومان، ستاد تنظیم بازار آن را ۹۸۰۰ تومان به علاوه ۵ درصد تغییرات و مرغداران آن را ۱۲ هزار تومان می دانند و جالب اینکه هیچ کدام از این قیمت ها در  مصداق عینی نداشته و مرغ بیش از این قیمت ها به دست مصرف کننده می رسد.

به نظر می رسد راهکار توزیع مرغ دولتی به قیمت ۱۰۵۰۰ تا ۱۰۷۰۰ تومان به ویژه در شهرستان ها با شرایط خاص مانند اخذ نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خریدار  حتی یک عدد مرغ، نتوانسته باری از دوش خانواده های بردارد زیرا این قیمت ها برای اقشار ضعیف جامعه نیز زیاد است.

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا