بورسبورس اوراق

چهار نماد بورسی در راه مجمع/ قرار داد مهم در یک شرکت زیر مجموعه، «ونفت» را متوقف کرد

همزمان با رشد ضعیف شاخص بورس تهران و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس هشت نماد متوقف و ۹ نماد بازگشایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   معاملات امروز در بورس تهران درحالی به پایان رسید که در این روز شاخص این بازار با رشد ۲۰۲ واحدی رو به رو شد. طی این رشد نماگر اصلی بازار سهام به سطح ۱۶۴ هزار و ۶۹۶ واحد رسید. در این روز به موجب پیام‌های ناظران بورس وفرابورس هشت نماد متوقف و ۹ نماد بازگشایی شدند که از این میان توقف سه نماد به دلیل ارائه شفاف سازی بود، چهار نماد نیز به دلیل برگزاری مجمع متوقف شدند. دلیل توقف نمادهای «بکاب»، «ثنوسا» و«قهکمت» برگزاری مجمع عمومی سالانه و دلیل توقف «کگاز» برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بود. در روزی که گذشت خبر «ونفت» از انعقاد یک قرارداد مهم در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه خود داد، «آینده» مستندات دستور العمل دریافتی در خصوص نحوه بهره بردارى از پایانه صادراتی را به کدال ارائه داد و  «حآسا» به ارائه توضیحات در خصوص تغییرات ایجاد شده در برآوردهای سال مالی ۹۷ پرداخت.

«ونفت» و قرار داد مهم در یک شرکت زیر مجموعه: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت (ونفت) به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص تغییر با اهمیت احتمالی در در آمد یک شرکت زیر مجموعه متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که شرکت کنترل گاز اکباتان که ۱۰۰ سهام آن در اختیار «ونفت» است به تازگی در مناقصه‌ای برنده شده که طی آن تولید ۷۰۰ هزار دستگاه کنتور گاز به شرکت یاد شده سپرده خواهد شد. این رویداد که تاثیری با اهمیت بر صورت‌های مالی شرکت یاد شده می‌گذارد ارزشی بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان دارد.

«آینده» و افشای مستندات دستورالعمل: دیگر نماد متوقف شده در روز جاری، نماد معاملاتی شرکت بازرگانی صنعتی آینده سازان بهشت پارس (آینده) بود. این نماد که به دلیل ارائه مستندات دستوالعمل اجرایى نحوه بهره بردارى از پایانه صادراتی متوقف شده بود اعلام کرد متوقف شده است.

« حآسا » متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص ایجاد تغییرات در برآوردهای سال مالی ۹۷، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که صورتحساب اصلاحی حق دسترسی طی نامه شرکت راه آهن ج.ا.ا، حق استفاده از شبکه ریلی بر اساس نرخهای جدید ابلاغ شده که منجر به افزایش هزینه حق دسترسی و برآورد تقریبی بهای تمام شده به مبلغ ۱۳۰میلیارد تومان و درآمد عملیاتی (به همان نسبت افزایش نرخ حق دسترسی) به مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان شده است ، که تاثیری بر سود عملیاتی این شرکت ندارد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین – محمد امین خدابخش؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا