بانکبانک و بیمه

واردات خودرو بدون انتقال ارز ممنوع شد

رییس کل بانک مرکزی باترخیص خودروهای وارداتی که بعداز ۱۶مرداد ۹۷وارد گمرکات کشورشده اند مخالفت کرده است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ARMANEGHTESADI.COM)، طبق اخبار رسیده رییس کل بانک مرکزی باترخیص خودروهای وارداتی که بعداز ۱۶مرداد ۹۷وارد گمرکات کشورشده اند مخالفت کرده است بنابراین دولت اجازه ورود بدون انتقال ارزخودروهای واردشده به گمرک به تاریخ بعد از سیاستهای جدید ارزی رانخواهد داد.

در  روزهای اخیر مصوبه هیئت دولت در خصوص لغو ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای وارد شده به گمرکات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابلاغ شد. بعد از ابلاغ این مصوبه مباحث مختلفی در خصوص آن مطرح شده است.
بعد از تغییر سیاستهای ارزی از خرداد ماه سال جاری بر اساس مصوبه دولت واردات بیش از ۱۳۳۰ قلم کالا از جمله خودرو به کشور ممنوع شده است، این در حالی است که حدود ۱۲۰ میلیون دلار ارز دولتی در ۳ماهه نخست سال برای واردات خودرو تخصیص داده شده اما بعد از ممنوعیت واردات، عملاً قسمت مهمی از خودروهای واردشده به گمرک امکان ترخیص پیدا نکرد.
همچنین در موضوع ثبت سفارشهای فاقد اعتبار که در سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده بود حدود ۶۵۰۰ خودرو با ثبت سفارشهای جعلی وارد کشور شدند که از این تعداد حدود ۱۹۰۰ دستگاه ترخیص و نزدیک به ۱۴۰۰ دستگاه نیز در محوطه‌های گمرکی توقیف شد.
بر اساس اطلاعاتی که نخستین بار توسط تسنیم، منتشر شد، ۱۳ هزار خودرو در محوطه های گمرکی دپو شده است که طبق اعلام مسئولان زیربط با مصوبه مذکور سازوکار لازم برای ترخیص این خودروها ایجاد شده است. واردات خودرو به همراه بیش از ۱۳۰۰ قلم کالای دیگر از خرداد ماه سال جاری با قرار گرفتن در گروه ۴ کالایی ممنوع شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا