بورسبین الملل

قیمت ها در بازار سهام آمریکا بر مدار کاهشی

یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: جریان غالب نوسان قیمت ها در بازار سهام آمریکا از مدت ها قبل همچنان بر مدار کاهشی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدحسین بابالو در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: این کاهش نرخ گاه به دنبال محرک های می گردد که روند نزولی خود را عمیق تر کند.

وی همچنین اظهارداشت: وضعیت مزبور در بسیاری از داده ها وجود دارد که مهمترین این موارد نگرانی از رکود جهانی بوده که در بازارهای کالایی خودنمایی کرده است.

این کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: جنگ تجاری آمریکا و چین به عنوان یک بهانه برای روند نزولی قیمت ها تعریف و موجب تحت شعاع قراردادن هم بازار سهام اروپا و هم بازار سهام آسیا به خصوص بازار چین و آمریکا شد.

وی در ادامه افزود: البته اینطور نیست که تنها همین یک دلیل باعث روند کاهشی قیمت ها شده باشد چرا که روند افزایشی قیمت ها از سال ۲۰۱۶ در بازار های کالایی شروع و تا چند ماه گذشته ادامه داشت اما پس از آن داده های بنیادین در بازارهای کالای اجازه رشد قیمت های بیشتری را نداد و وارد یک فاز نزولی شد.

بابالو اظهارداشت: کند شدن سرعت رشد اقتصادی چین و البته جنگ تجاری باعث شد این روند شتاب بیشتری پیدا کند.

وی یادآورشد: پس از این وضعیت در بازارهای سهام آسیا نیز همگان شاهد کاهش قیمت ها بودند که افت قیمت ها در بازار مورد اشاره خیلی سریعتر از سایر بازارها اتفاق افتاد که نشان داد واقعیت های اقتصادواقعی در جهان یعنی بازارهای کالایی و محصولات نهایی وارد یک رکود، کاهش تقاضا و عدم جذابیت خرید شده که در نهایت تاثیرگذاری خود را بر بازار سهام در اقصی نقاط جهان برجا گذاشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا