امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

واردات ۲۹ هزار تن لاشه گوسفندی به کشور

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران از واردات بیش از ۲۹ هزار تن لاشه گوسفندی از ابتدای سال جاری تاکنون به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا سالمی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: این میزان گوشت از کشورهای آسیای میانه، روسیه، داغستان، گرجستان و استرالیا وارد مملکت شده است.

وی همچنین در خصوص واردات گوشت قرمز نیز اظهارداشت: همزمان با نوسان شدید نرخ ارز در سال جاری جذابیت قاچاق دام زنده از کشور نیز افزایش یافت و متاسفانه بخش قابل توجهی از ذخیره دامی مملکت به سمت بازار کشورهای همسایه بویژه حوزه خلیج فارس سرازیر شد.

همچنین بخوانید

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: افزایش بی رویه قاچاق دام زنده موجبات رشد بی رویه قیمت گوشت قرمز اعم از گوساله و گوسفندی را طی سال جاری در جامعه فراهم کرد.

وی افزود: دولت برای جبران کمبود دام ناشی از افزایش قاچاق، تنظیم بازارگوشت قرمزو کنترل قیمت ها مبادرت به افزایش واردات گوشت از سایر کشورها کرد به نحوی که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۹ هزار تن لاشه گوسفندی از ممالک آسیای میانه، روسیه، داغستان، گرجستان و استرالیا وارد کشور شده است.

سالمی همچنین در خصوص دلائل افزایش قیمت گوشت قرمز طی چند هفته گذشته نیز به رادیو اقتصاد توضیح داد: تعطیلات ژانویه و ایجاد وقفه در روند واردات عامل اصلی این رشد قیمتی بوده که خوشبختانه مشکل مورد اشاره به تدریج در حال برطرف شدن است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا