بورسبورس اوراق

شمش بلوم (کاوه) با ۲۸.۶ میلیارد تومان ارزش، صدرنشین معاملات شد/ آهن اسفنجی همچنان بدون خریدار

تالار محصولات صنعتی بورس‌کالا،امروز تنها شاهد معامله دو کالای شمش بلوم «فولاد کاوه جنوب کیش» و شمش روی ۹۹.۹۸ «ذوب روی تال» بود. با ارزشترین محصول این تالار هم از آن شمش بلوم (کاوه) به میزان حدودی ۲۸.۶ میلیارد تومان شد. آهن اسفنجی نیز امروز عرضه شد و همچنان بدون تقاضا ماند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه هفدهم دی ماه، میزبان عرضه شش  هزار تن آهن اسفنجی، ۲۰ هزار تن شمش بلوم، ۱۰۰ تن شمش روی، دو هزار و ۷۵۰ تن ورق گرم و ۱۰ کیلوگرم شمش طلا در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد. گفتنی است، در برابر این میزان عرضه، حجم معاملات این تالار حدود ۱۰۱۰۰تن بود که حدود ۳۱ میلیارد تومان ارزش داشت، این معاملات طی سه قرارداد انجام شدند.

همچنین بخوانید

تالار محصولات صنعتی بورس کالا، امروز شاهد عرضه چهار محصول بود که تنها دو مورد از آن (شمش بلوم شرکت «فولاد کاوه جنوب کیش» و شمش روی ۹۹.۹۸ «ذوب روی تال») مورد معامله قرار گرفت.

 با ارزشترین محصول امروز تالار صنعتی به شمش بلوم شرکت «فولاد کاوه جنوب کیش» به میزان حدودی ۲۸.۶ میلیارد تومان تعلق داشت؛ شمش بلوم (کاوه) امروز به قیمت پایه کیلویی ۲۸۶۲ تومان در حجم ۱۰ هزار تن معامله شد و در مقایسه با معامله قبلی خود در ۱۱آذر، حدود ۱۰ درصد افت قیمت داشت.

همچنین، شمش روی ۹۹.۹۸ شرکت «ذوب روی تال» نیز امروز با شش درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۲۴۵۶۳ تومان فروخته شد. این محصول هم نسبت به معامله قبلی خود در دوم آبان ماه، حدود ۱۱ درصد افت قیمت داشت.

شایان ذکر است، در این روز آهن اسفنجی «پارس فولاد سبزوار» هم با قیمت کیلویی ۱۳۰۰ تومان عرضه شده بود که خریدار نداشت و معامله نشد. آهن اسفنجی این شرکت آخرین بار پنجم آذر به قیمت پایه کیلویی ۱۶۶۳ تومان در حجم ۵۰۰۰ تن معامله شده بود. در حال حاضر کمتر از دو ماه است که این محصول خرید و فروش نشده است.

ورق گرم «فولاد اکسین خوزستان» هم امروز به قیمت کیلویی ۳۶۷۸ تومان عرضه شد اما مورد معامله قرار نگرفت. این محصول روز گذشته (۲۵ دی) نیز در این تالار عرضه شده بود که به فروش نرفت. آخرین معامله ورق گرم این شرکت به ورق گرم ۸ تا ۶۰ تعلق داشت که با قیمت کیلویی ۳۱۵۱ تومان به حجم ۴۰۰ تن در تاریخ ۲۱ آبان معامله شده بود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا