بین الملل

چین ۱۰۰ پایگاه بزرگ بازیافت زباله احداث می‌کند

چین در نظر دارد تا پایان ۲۰۲۰، ۱۰۰ پایگاه مقیاسِ وسیعِ جدید، برای بازیافت زباله احداث کند. این بخشی از کمپین چین برای استفاده بهتر از منابع خود پس از ممنوعیت واردات زباله خارجی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، چین در نظر دارد تا پایان سال آینده، ۱۰۰ پایگاه مقیاسِ وسیعِ جدید، برای بازیافت زباله احداث کند. این بخشی از کمپین چین برای استفاده بهتر از منابع خود پس از ممنوعیت واردات زباله خارجی است.

شکوفایی طولانی‌مدت تولید در چین، میلیون‌ها تن زباله برای این کشور به همراه داشته است، که اکثر آن در سایت‌های پراکنده دفن زباله تخلیه شده و یا به شکلی آلوده‌کننده با دست در مقابل کارگاه‌ها انباشته می‌شوند. قرار بر این شده است تا با ایجاد پایگاه‌های کاملا صنعتی‌سازی شده بازیافت زباله و قطع واردات خارجی آن، این مشکل حل شود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در بیانیه سیاست‌گذاری خود اعلام کرد: حجم زیادی از زباله‌های جامد، درحال گذاشتن تاثیر منفی و محدود کردن توسعه اقتصاد صنعتی با کیفیت بالا، می‌باشند.

در این بیانیه آمده است: ۵۰ پایگاه جدید جامع بازیافت، به پردازش توده‌های زباله جامد خواهند پرداخت و ۵۰ پایگاه بازیافت هم مختص پردازش زباله‌های صنعتی مربوط به بخش‌های تولید فلزات، معادن زغال‌سنگ، ساخت‌وساز، کشاورزی و جنگل‌داری، خواهند بود.

بازیافت‌کنندگان چینی، قبل از ممنوعیت واردات زباله، زباله‌های اروپا و آمریکا را پردازش می‌کردند که بهتر دسته‌بندی شده بودند و بنابراین پردازش آنها نسبت به زباله‌های داخلی ارزان‌تر تمام می‌شد.

واردات در اوج خود به ۶۰ میلیون تن در سال می‌رسید، که البته دولت از سال ۲۰۱۷ به طور مداوم میزان آن را کاهش داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا