ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بلاک‌چین امنیت گوشی‌های هوشمند را بالا می‌برد؟

یک گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به بلاک‌چین قادر است به کاربران این امکان را بدهد در صورت تمایل، تمامی تماس و پیام‌های خود را رمزنگاری کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، یکی از محصولاتی که در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری  CES ۲۰۱۹ لاس وگاس توجه خیل عظیمی از کاربران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری را به خود جلب کرد، یک گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به تکنولوژی بلاک چین است تا مکالمات صوتی، ارسال و دریافت پیامک رد و بدل شده میان کاربران را بر روی گوشی‌ها رمزنگاری کند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی وب سایت PCmag، مدیر اجرایی شرکت Pundi Xphone X که طراحی و ساخت این گوشی هوشمند مجهز به فناوری بلاک‌چین را انجام داده است، خاطرنشان کرده که گوشی هوشمند مذکور در حالت عادی همانند یک گوشی اندرویدی معمولی بوده و تمامی عملکردهای معمول آن را انجام می‌دهد اما کاربران در صورت تمایل قادر خواهند بود آن را به حالت بلاک چین تجهیز و سوئیچ کنند تا سیستم رمزنگاری آن فعالسازی شده و به صورت نرم افزاری مکالمات و تماس های صوتی و پیام های ارسال و دریافت شده را تحت پوشش خود قرار دهند.

همچنین بخوانید

بلاک‌چین یکی از فناوری‌های نوینی است که این روزها از  استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شده است که در صنایع و حوزه های مختلف کاربردهای فراوان و متعددی داشته و توسط شرکت‌های مختلف نیز مورداستفاده و بهره‌گیری قرار گرفته است.

به عقیده کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، این گوشی هوشمند قادر خواهد بود امنیت مکالمات و پیام‌های کاربران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به محافظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی آنها کمک بسزایی کند.

این گوشی هوشمند جدید که تنها در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ لاس وگاس رونمایی شده است، هنوز در حد یک طرح مفهومی و مدل آزمایشی است که می تواند در صورت دریافت تاییدیه از سوی شرکت های بزرگ تولیدکننده موبایل، تبدیل به یکی از گوشی های هوشمند پرچمدار با قابلیت های امنیتی متعددی شود که به تبع آن، از استقبال بی‌نظیری نیز از سوی کاربران جهانی برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام

مترجم: شیما قاسمی

دبیر خبر: متین کاکویی

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا