بین الملل

بزرگترین بانک آمریکا به سود مورد انتظار تحلیل‌گران نرسید

در حالی‌ که نوسانات شدید بازارها در سال گذشته، به تجارت اوراق قرضه بانکی آسیب زد، سود ربع‌ سالانه بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا، برای اولین بار در ۱۵ ربع سال اخیر از پیش‌بینی تحلیل‌گران کمتر شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی‌ که نوسانات شدید بازارها در سال گذشته، به تجارت اوراق قرضه بانکی آسیب زد، سود ربع‌ سالانه بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا، برای اولین بار در ۱۵ ربع سال اخیر، از پیش‌بینی تحلیل‌گران کمتر شد.

در حالی‌ که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی ریفینیتیو، پیش‌بینی کرده بودند در ربع چهارم سال ۲۰۱۸، این بانک به ازای هر سهم ۲.۲۰ دلار سود ایجاد کند، سودی که جی‌پی‌مورگان توانست ایجاد کند، برابر با  ۱.۹۸ دلار برای هر سهم شد.

همچنین در حالی بزرگترین افت درآمد از سوی بخش تجارت این بانک نیویورکی ثبت شده که درآمد ثابت آن علیرغم پیش‌بینی ۲.۲ میلیارد دلاری، تنها ۱.۸۶ میلیارد دلار شده است؛ اما افت بازارها، بر بخش مدیریت دارایی این بانک هم تاثیر منفی گذاشت و باعث کاهش قیمتی ۱۵۰ میلیون دلاری در دارایی‌های خصوص، شد.

جی‌پی‌مورگان، بزرگترین بانک آمریکا، همیشه به عنوان پیشتاز صنعت مالی، زیر نگاه دقیق سرمایه‌گذاران قرار دارد؛ بنابراین تحلیل‌گران، سه‌شنبه شب مدیریت این بانک را تحت فشار قرار دادند تا اعلام کند پیش‌بینی این بانک در مورد گسترش عدم بازگشت وام‌ها در ۲۰۱۹ چیست؟

جی‌پی‌مورگان ۱.۵۵ میلیارد دلار را برای پوشش اعتبارات از دست رفته کنار می‌گذارد که این میزان نسبت به سال گذشته، با ۱۸ درصد افزایش روبرو شده و ۲۵۰ میلیون دلار هم نسبت به ۱.۳ میلیارد دلاری که تحلیل‌گران تخمین می‌زدند، بیشتر است.

سهام جی‌پی‌مورگان ۲.۳ درصد سقوط کرد و سپس با بهبود ۱.۱ درصدی به قیمت ۱۰۲.۰۳ دلار برای هر سهم رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا