بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

بهره‌مندی خطوط هوایی از دستورالعمل PSD2 برای کاهش هزینه‌های تراکنش

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) خبر از انجام موفقیت‌آمیز اولین تراکنش خرید بلیت از طریق IATA Pay داد. انجام این تراکنش با همکاری شرکت فین‌تک انگلیسی ipagoo انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، IATA Pay یک اقدام حمایتی برای ایجاد گزینه پرداخت جدید برای مصرف‌کنندگان است آن هم زمانی که خرید بلیتشان را مستقیما از طریق وب‌سایت‌های هواپیمایی انجام می‌دهند. این اتفاق به دلیل دومین دستورالعمل سرویس پرداخت اروپا (PSD2) و همینطور مقررات مربوط به بانکداری باز انگلستان میسر شده است.

درواقع این مقررات افراد را به انجام تراکنش‌های نقدی تشویق می‌کند که در آن پرداخت‌ها مستقیما از حساب بانکی مشتری به حساب بانکی پذیرنده منتقل می‌شود. انجام تراکنش به این روش سطح بالایی از امنیت را هم در برای کاربر و هم برای پذیرنده فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید

درواقع نقشی که IATA دارد این است که به خطوط هوایی این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های پرداختی بسیاری روی وب‌سایت خود به مشتریان ارائه دهند.

انجام تراکنش از طریق IATA Pay که به صورت آزمایشی صورت گرفت با همکاری ipagoo و تحت چهارچوب بانکداری باز انگلستان انجام شد.

مزایایی که این سرویس برای مصرف‌کنندگان دارد عبارت است از دسترسی سریع و آسان به یک شیوه پرداختی که از امنیت بالایی هم برخوردار است.

الکساندر پوپوویچ معاون ارشد سرویس‌های مالی و توزیع IATA می‌گوید: «امروزه مصرف‌کنندگان به ویژه نسل میلنیال انتظار دارند گزینه‌های پرداخت بسیاری در دسترسشان باشد، مانند گزینه‌های موبایلی و فرد به فرد. IATA Pay هم برای پاسخ‌گویی به همین نیازها راه‌اندازی شده است. همزمان خطوط هوایی نیز در تلاش‌اند تا هزینه‌های پرداخت کارتی را مدیریت کنند که مبلغ آن حدود هشت میلیارد دلار در سال است. بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها هم در فرایند خرید مستقیم از وب‌سایت‌های هواپیمایی ایجاد شده است. یکی از اهداف استراتژیک IATA این است که از پایداری مالی شرکت‌های هواپیمایی، ازجمله کنترل هزینه‌ها، حمایت کند.»

کارلوس سانچز مدیرعامل ipagoo می‌گوید: «خوشحالیم که توانستیم اولین تراکنش صورت گرفته از طریق بانکداری باز را برای صنعت هواپیمایی انجام دهیم و به IATA و خطوط هوایی عضوش کمک کنیم تا به هدفشان که رسیدن به بهره‌وری مالی و عملیاتی است، برسند. ما پیشرو در زمینه توسعه و نوآوری در صنعت مالی هستیم و تعهد داریم که به کسب‌وکارها و مشتریانشان در استفاده از فرصت‌های ارائه‌شده توسط بانکداری باز، کمک کنیم.»

IATA با دویچه بانک هم برای ارائه نمونه اولیه در اروپا همکاری می‌کند و برای شروع روی بازار آلمان دست گذاشته است و پیش‌بینی می‌شود که اوایل سال ۲۰۱۹ اتفاقاتی در این کشور رخ دهد.

 

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا