بین الملل

ساعت‌سازان سوئیس هم از کند شدن تقاضای چین ضرر کردند

برخی برندهای لوکس ساعت‌ سوئیسی به تازگی شاهد کاهش تقاضا از سوی توریست‌های چینی هستند، اما همچنان روی انتقال تقاضا به سوی بازار داخلی چین حساب باز کرده‌اند تا رشد امسال خود را تقویت کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، برخی برندهای لوکس ساعت‌سازان سوئیسی به تازگی شاهد کاهش تقاضا از سوی توریست‌های چینی هستند، اما همچنان روی انتقال تقاضا به سوی بازار داخلی چین حساب باز کرده‌اند تا رشد امسال خود را تقویت کنند.

سرمایه‌گذاران در مورد افت رشداقتصادی در چین نگران هستند و داده‌های تجاری ضعیف چین در روز دوشنبه باعث شد که سهام شرکت‌های تولیدکننده کالاهای لوکس که وابستگی شدیدی به مشتریان چینی داشتند، سقوط کنند.

برندی مانند پارمیجیانی، که تحت مالکیت موسسه خانواده ساندوز قرار دارد و سالانه ۳۰۰۰ قطعه ساعت تولید می‌کند که قیمت متوسط آنها ۳۵۰۰۰ فرانک سوئیس (۳۵۷۱۴ دلار آمریکا) است، به استناد بررسی کارشناسان خود اعلام کرد که هنوز زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری در چین است.

مدیرعامل این شرکت، دیوید ترکسلر، به رویترز گفت: چینی‌ها کمتر سفر می‌کنند اما در داخل کشور خود مصرف آنها افزایش یافته است. بنابراین زمان خوبی برای این است که ما حضور خود در چین را افزایش دهیم.

مشتریان چینی بیش از ۱ سوم کالاهای لوکس در جهان را خریداری می‌کنند، اما افت ارزش یوآن و اقدامات دولت چین مانند کاهش تعرفه‌های واردات، بیشتر این خریداران را به سوی خرید در داخل خاک این کشور سوق داده است.

ریچارد گوآدالوپ، مدیرعامل برند هوبلوت، می‌گوید: ما متوجه کند شدن رشد تقاضا شده‌ایم اما همچنان در مورد الگویی برای رشد تقاضا می‌اندیشیم.

گوآدالوپ اضافه کرد: مشتریان جوان چینی که در دهه ۲۰ تا ۳۰ سالگی هستند، در سال ۲۰۱۸ باعث تقویت تقاضای ساعت‌های هولبوت شدند. اگر آشفتگی‌های ناشی از جنگ تجاری بین آمریکا و چین نبود، این پویایی همچنان ادامه می‌یافت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا